men-motseklet-en-ik.reismee.nl

ja!! ik was het en ik wist het niet!!

zo doe je datte!!

Vier dagen Pattaya, en de maat was weer vol, aree!! vol , ge versta me wel he!! Pattaya is voor de moment zeer kalm, het kalmste jaar in een lange tijd( De krisis slaat hier ook toe ) Zo zijn de meeste bars gesloten en die gene die open zijn hebben amper klanten, en de strip beachroad krioelt van de vrouwen die op zoek zijn naar die ene hopelijk rijke man. Hoe vaak je op een dag nee moet zeggen dat weet ik niet, maar je hoofd gaat er van pijn doen. Dus vier dagen van nee schudden , ne mens zou er een tik van krijgen. Wel ben ik naar Jomtien Soi 13 geweest, de plaats waar ik volgende maand Jos en Janneke ga bezoeken ( mensen van mijn dorp), maar ook hier was er niets loos.

En dan vertrok ik naar de grens met Cambodia onder een stralende zon, ik plande om te rijden tot in Trat, de laatste redelijk grote stad voor de grens. Onderweg kreeg ik een kleine bui met regen, maar dat deerde me niet. Net voor Trat een politie controle, en ze moesten alles weten en controleren, ik heb zeker 15 min stilgestaan en met hand en tand proberen uit te leggen wat ik van plan was, en nog verstonden ze het niet ( hier mag ook iedereen bij de politie denk ik) Ze konden me niets aantonen wat niet in orde was, en ik mocht verder. Even later heb ik mijn lonely planet (reisboek) bestudeerd en ik had zo een guesthouse gevonden( bij een duitser), ik betaalde voor 1 nacht. Na een goede warme douche ( je had alleen maar warm water) ben ik de buurt gaan verkennen, en die buurt was zoals elke thaise stad, verschillende marktjes en winkeltjes en een fel stinkende rivier ( groot riool)

Terug in het guesthouse aangekomen, waar er een lekkere geur die me te ge moet kwam, de duitser was aan het koken ( op zijn duits), en meteen kwam het water me in de mond, en ik bestelde meteen een , snitsel mit braatkartoffel und gemuze. Na dat ik het lekkere maal had opgepeuzelt tot de laatste kruim, voelde ik me moe, en heb een avondslaapje gedaan. Rond 8 uur s'avonds werd ik wakker, en heb nog een lange wandeling door de stad gedaan, een biertje gedronken en het was zo weer bedtijd.

Ik had mijn wekker om 6 uur laten aflopen, en toen ik buiten kwam was de zon reeds van de partij, in de verte wel enkele wolken, maar ik besloot hier nog een duits breakfast te nemen. En tijdens mijn eten werd het snel donkerder en het begon te zeveren, en even later te regenen. Ondertussen was de zaakvoerder naast me komen staan en vertede me met een zwaare sten ' das ist fur eine ganser tag', ik lachte en dacht die man is er mee aan het zwanzen. Ik zou wachten tot het over was en dan vertrekken, en rond ten tienen werd het wat lichter en het stopte met regenen, en dacht , dit is de moment en ik maakte mij en mijn motor klaar om te vertrekken , en nog voor ik mijn helm kon opzetten, begon het terug te regenen. dus moest ik mijn plannen weer staken. En ik heb terug alles naar de kamer gedaan, en zou een dag later vertrekken. De rest van de dag heb ik niet veel uit gestoken.

De volgende morgend zag er niet te best uit , het regende wel niet, maar het kon alle momenten losbarsten, en ik bestoot koste wat het koste om hier te vertrekken. En een half uurtje later zat ik op de motor voor een rit van 120 km naar Hat Lek. En het ging redelijk goed, soms dreigde er wel een bui aan te komen, maar het bleef droog tot een KM of 5 voor de grens, en toen viel het met bakken uit de lucht, met gevolg voor ik aan de grens was, was ik str-ndnat.Het was een kleine grensovergang, waar ik van het ene loket naar het andere werd gestuurd, ze wisten niet hoe ze de papieren met mijn motor moesten afhandelen. Ik probeerde duidelijk te maken dat ik het blauwe formulier enkel maar moest afgeven, en na veel over en het weer getelefoneer was het zo gewoon het formulier afgeven,, oef!! Dan mag ik in de transitzone verder tot de Cambodiaanse grenspost om hier mijn visa te bemachtigen. Eerst moest ik bij een dokter komen die met een aparaatje mijn temperatuur nam, en 20 batt vroeg( ik betaalde maar voor de minste ambras, ik wist van te voren dat je hier nier voor hoefde te betalen) Dan kwam er een jonge gast die me vroeg of ik al een visa had, ik schudde van nee, er hij ging er voor zorgen, ik vroeg de prijs, 1600 batt wou hij. Ik wist van een navraag in Pattaya dat de prijs 35 dollar of 1100 batt was. Ik vertelde de man dat ik alles wel zelf zou doen. De jonge man vertelde me dat ik dan zeer lang zou moeten wachten, en als hij het deed het op een half uurtje klaar was. Nog maals bedankte ik de jonge gast, die met een lang gezicht wegliep.

Dan begon ik zelf aan mijn papperassen, ik vulde alles in, en ging naar het eerste loket, betaalde voor mijn visa 1100 batt, en stak nog eens 100 batt extra in mijn paspoort, en werd meteen verder geholpen , met het gevolg dat ik een 10 tal minuutjes later met alles in orde kon vertrekken. Bij mijn vertek keek ik de jonge gast nog eens lachend aan en stak mijn paspoort in de hoogte. Dus voor 1220 batt was ik met alles in orde, en als ik het die gast liet doen 1620 batt, die 400 batt was snel verdiend.

Dan vertrek ik richting Sihanoukville, een 200 km verder, en ik ben nog geen 2 km aan het rijden of ik heb twee spookrijders op de baan, die kwamen met hun auto recht naar mij gereden zodat ik maneuvers moest maken om hen te ontwijken, nog geen minuut later, weer een spookrijder, en die minderde vaart en stopte, de man stapte uit en vroeg me dat ik aan de andere kant van de baan wou rijden, hier in Cambodia rijden ze rechts vertelde hij me. Ik vertelde dat ik het niet door had, en bedankte de goede vriendelijke man en reed verder langs de rechse kant van de weg. Onderweg moest ik er om lachen, ik ben nen spookrijder ( of was )

Van de moment dat je in Cambodia aan het rijden bent merk je snel het verschil, de banen zijn hier veel slechter, je hebt weer veel raar geladen auto's en brommers, zelf gemaakte voertuigen in hout, aree alles wat niet normaal is. Ondertussen was het weer gestopt met regenen.Dan kwam je op plaatsen waar de baan helemaal stuk was ,zodat je door een diepe rode modderlaag moest ploeteren, geluk dat ik nieuwe banden op mijn motor had. En dan werd het weer tijd om te tanken, ik kon nog gemakkelijk een 70 km doen , dus bij het eerste bezinestation zou ik stoppen. Ik reed op mijn gemak verder , soms zeer traag door de rode modder. En na een 70 km nog steeds geen naftpomp tegen gekomen, en ik wist dat het volgende grote dorpje Sre Ambel 30 km verder was, en ik moest nog een grote berg over, amaai da gaat nijpen worden, als ik daar maar geraak!! Spaarzaam probeerde ik verder te geraken, en na een 20 km vreesde ik , sebiet stak ik hier zonder naft, en dan ? Eventjes verder was er een standje waar ze benzine verkochten in flessen voor woeker prijzen, 1,5 dollar voor een lolle wijnfles van 75 cl. Ik heb twee flessen gekocht en ben verder gereden, en net voor het dorpje was er een benzinnestation waar ik mijn tank vulde. Een uurtje later was ik ter plaatse. Ik ging voor een kamer, en er was een hote waar ze met het chinees nieuwjaar ( toen was ik hier ook),45 dollar vraagde voor een kamer, kon je hier nu een kamer hebben voor 15 dollar( wat een verschil he)!!

In een ander hotel had ik een kamer met zeezicht voor 12 dollar gevonden, en hier wil ik 3 dagen verblijven. Ondertussen was het weer flink beginnen te regenen en er stond ook een strakke wind met golven van 2 meter tot gevolg, en dat zijn ze hier ook niet gewoon.De eerste avond was een wandelavond( tussen de buien door)en na enkele biertjes was het bedtijd. Een kamer met zeezicht is wel mooi, maar er zijn ook nadelen, zo hoorde ik de hele nacht de golfslagen tegen de rotsen slaan, en dat maakte toch een hels lawaai. S'morgens was het rustiger, en het regende niet, maar in de verte zag je een wolkenband recht op ons afkomen, en een uurtje later was het weer van datte. Regen viel met bakken uit de lucht, gelukkig is er een groot overdekt terras waar ik nu aan dit schrijven bezig ben. Ondertussen is het gestopt met regen , en de touristen genieten met volle teugen van de grote wassende golfslagen. In de verte is er weer een wolkenband te zien, dus???

Sebiet ga ik mijn motor nog eens grondig poetsen, want hij ziet meer rood dan het orginele grijs.En voor de rest da hangt van het weer af.

groetjes van de Geistesfarher, Mario

Reacties

Reacties

Daniella

Wel straf dat die eerste 2 automobilisten geen teken deden! Maar allé, ge zijt er goed doorgekomen :-).
Hier is't weer braderij en straks de reuzekes van Borgerhout, joepie!

Dikke knuf!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!