men-motseklet-en-ik.reismee.nl

buitje komt, buitje in, buitje gaat, klets je nat

Good morning Belgiummmm!!

Drie nachten had ik betaald in Sihanoukville, en drie dagen stopte het niet met regenen. En dan wil je vertrekken, en je staat op , je kijkt door het venster, en wat zie je??? Een mooie blauwe hemel zo ver je kan zien, en ik kon ver zien met het zeezicht van op de kamer. En het kriebelde, ik moet toch eens een droge dag gehad hebben ook he!! En ik ben voor een nachtje meer gaan betalen. Na het ochtendritueel ben ik aan een stevige wandeling begonnen. Je merkte het meteen , vele mensen waren al pressent op het strand, en alle barretjes en restaurants hadden hun terras al buiten staan, en dan hoorde je ook een kakkafonnie van alle muzieksoorten, de ene nog luider dan de andere zodat je nog alleen de bassen hoorde, bahhh!!!!

Ja en als het dan niet regend is het verdomste warm, meteen stond ik al in het zweet, of was het van' lui zweet is rap gereed' :-)). Maar ter tijd en terstond heb ik me voorzien van een drankje, en waar ik het meest van genoot was, een frisse pasgeopende kokosnoot, echt zalig. En dan moet je ook terug keren, en dan had ik de zon recht in het aangezicht en bij een volgende stop zag ik dat ik al flink gekleurd was van de zon, amaai amaai da word afzien vanavond( k' had me niet ingesmeerd) Dan ben ik nog snel een busje zonnemelk gaan kopen, en heb me door de verkoopster laten insmeren op de plaatsen waar ik niet aankon, en ik had die dag presies korte armpjes.

Dus de zonnige dag heb ik doorgebracht lans de kust, hoe ver ik gewandeld heb weet ik niet, maar mijn voetjes deden er pijn van. Onderweg zie ik plots een reklamebord staan met daar op 'T zot genot', ja da kan niet anders dan een vlaming zijn, en ik er naar toe. Maar bij mijn aankomst stelde ik vast dat het een Australische uitbater was. En toen ik de man vroeg, hoe hij aan die naam gekomen was, vertelde hij me dat de vorige uitbater een belg was, die nu in Siem Reap een bar en restaurant geopend had, tevens vertelde hij me dat hij voor de moment geen geld had om de naam te wijzigen en om nieuwe borden te laten maken. Ik heb er een pintje gedronken en ben naar mijn kamer geslenterd.

Na een flinke zo koud mogelijke douche was het etenstijd. Ik was aan het genieten van een visje, en hoorde iets verder op stemmen die verdacht veel op vlaams leken, ik spitste mijn oren, en ja het was vlaams. Vier jonge gasten( aree tussen de 20 en 30 jaar) en een oude overjaarse hipie( he molle!!) zaten te genieten van een biertje. Nadat ik mijn visje had opgepeuzeld en de rekening betaalde heb ik de mensen aangesproken.Het eerste wat ze me vroegen was ' zedde goa diene gast met diene motho hie int stroat? en ikke JA en zij, kaa naog joeng!!.

En het gesprek was begonnen, het was een vader die met zijn twee zoons en twee schoonzoons op stap was in Cambodia. Na een lang gesprek en enkele biertjes ben ik redelijk beschonken naar mijn kamer gewandeld. Ik zette mijn wekker op 7 uur, en enkele minuutjes later was ik al in het dromenland. Ik ben wakker geworden van een branderig gevoel, mijn huid zag flink rood van de zonnebrand. Ik heb me nog ingesmeerd daar waar ik aankon, ben terug in slaap gevallen. En voor dat de wekker afliep had ik al genoten van een koude douche, heb door het venster gekeken , het zag er wel goed uit , maar niet zoals gisteren. Ik heb alles ingepakt, en op mijn motor geladen, nog iets gegeten, en ben vertrokken richting Phnom Penh. Ik was nog maar juist weg of de politie liet me stoppen, ik moest weer alles tonen, ze konden me niks verwijten , alles ok, en de agent vroeg me geld voor een arme politieagent( hij bedoelde zich zelf), waarop ik nee schudde, en ben vertrokken. Onderweg werd het overtrokken en je zag aan de straatdat het hier voordien geregend had. Ik heb geluk gehad tot de laatste 15 km, en toen brak de dijk van de hemel, mens mens toch, op 1 minuut was ik een verzopen kieke ( he Hilde) En het verkeer werd ook veel drukker naargelang je korter bij de hoofdstad kwam, en dat veel water op de baan en gevaarlijke vrouwen.Zo zag ik weer dat vrouwen meerdere dingen tegelijk kunnen. Er slingerde een auto over de baan , stopte soms als het niet nodig was , aree er gebeurde rare dingen in die auto, en ik durfde niet voorbij steken zodat ik de bestuurders achter mij ook op hun zenuwen werkte!! En dan plots een rood licht, iedereen stopte, ik ging naast de auto staan die voor me reed, en zag dat het een jonge vrouw was, ik haar ene hand had ze zo een tablet (computer A4 formaat) waar dat ze tegen brabbelde en in haar andere hand een lipstick en tevens keek ze in de achteruitkijkspiegel om haar bij te kleuren ( ge moet het zelf eens proberen). Het licht werd groen en wonderwel slaagde ze er nog in om als eerste weg te zijn, zo een vrouw moet ge hebben, die kan alles tegelijk.

Dan op zoek naar een kamer, de plaats waar ik voorheen steeds ging, was van uitbater verranderd, en de prijs met 10 dollar omhoog( voorheen 15 dollar) , hier bedankte ik, dan naar het volgende hotel, daar vroeg men 15 dollar, en als ik meer dan 2 nachten bleef 12 dollar, ik was van plan om hier 3 nachten te verblijven, dus , dit was het ideale voor mij. Bij aankomst op de kamer, was ik blij dat ik mijn natte spullen kon te drogen hangen. En na een verkwikkende douche heb ik me horizontaal op mijn bed gelegd, en dommelde meteen in.

Plots werd ik wakker, het was net of er een oorlog uitbrak, maar nee , een flink onweer barste los boven de stad. Andere kleren aan en naar de receptie van het hotel, vandaaruit zag ik het water al overvloedig over de straat vloeide. En de mensen van het hotel waren al bezig met zandzakjes te stapelen net voor de ingang van het hotel, en je zag dat ze geoefend waren in het zandzakjes stapelen. Ondertussen geen stroom meer, alles in de donkere, maar dat werd snel verholpen.Na een flink uur stopte het met onweren, en de zandzakjes bleken uiteindelijk niet nodig( t'was een geslaagde oefening) Die avond heb ik enkel nog een visa gaan aanvragen voor Thailand volgende maand, en daar moet ik drie werkdagen voor wachten, dus zolang zit ik vast in Phnom Penh :-)

Gisteren redelijk goed weer , en ik ben naar de russiche markt geweest,het was tevens ook een flinke wandeling. S'avonds een flinke pint gaan drinken in Dreambar 2, waar ze me nog herkende van vorige keer, de nodie pintjes en goede muziek( kon ik zelf kiezen) en waar was da feestje??? hiere verdorie!!!.

Vandaag ben ik naar de post geweest voor een aangetekende zending naar Belgie te verichten 33 dollar. Ik heb mijn ongebruikt ATA boekje terug gezonden waarvoor ik 450 euro betaald heb ik Belgie (fout boekje). En voor de rest vandaag, da weet ik nog niet, het ziet er droog en bewolkt uit voor de moment, dus??? En morgen vertrek ik hier normaal, as er geen water uit de lucht valt

Jaja, neenee ik ben tevree!!

groetjes mario

En denk eraan , Doe niks dat ik ook niet zou doen he!!

Reacties

Reacties

Freddy

Terwijl ge zit te zweten en weg te drijven in de moesson, wordt het hier al terug kouder .
Ik denk dat ik dit jaar er ni geraak om mee te zweten, t'zal de Filipijnen worden denk ik, das zo nog is wat anders hé, intussen Mario....geeft er een lap op zene, ge zijt nog altijd goe bezig , en Chack Mai behoort hier zelfs tot men verleden op de mmt.

MOLLEKE

Allé ik ben blij dat er ook daar overjaarse hippies zitten.
Hier gaat alles zijn normale gangetje.We kijken er al naar uit wanneer ge terug komt om te wroeten en te zweten(en niet van de zon,want het wordt al een beetje kouder)
Groetjes van het thuisfront.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!