men-motseklet-en-ik.reismee.nl

een stel losgelaten apen, dat zijn ze!!

Jaja zo gaat da he!!

Krabi, s'avonds mijn gevoel van oor en hoofdpijn was al een stuk beter, en ben dus niet van plan om naar een arts te gaan.

Met de twee belgische fietsers( Stijn en Liesbeth) had ik afgesproken om naar de beslissende match Nederland Portugal te kijken, maar er was een probleem , da begint hier om kwart voor twee s'nachts, en welke gekke uitbater gaat zo lang zijn zaak openhouden voor wa belgen en hollanders? Na lang zoeken hadden we een cafe gevonden dat zou open blijven. Eerst nog eens lekker gegeten, en rond den elven heb ik me naar dat cafe begeven, mijn grote verbazing was , daar was niemand . Ik was de enige klant, ik zette me aan de bar en bestelde een grote fles bier. De tv stond aan op een sportzender en er was snooker op, niet dat ik een grote fan ben, maar ja je kon je zinnen toch op iets zetten. Ik was aan mijn tweede fles bezig, en plots hoorde ik stemmen ( hollands) amaai de brigade is daar , dacht ik. En ja een tiental in het orange geklede mannen en vrouwen, kwamen binnen, en meteen viel het op , amaai da gaat hier een feest worden as die hollanders moesten winnen. Even later kwam Stijn ook binnen, en die zette zich naast mij aan de bar. En het begon al, vanaf dat de hollanders wisten dat er twee belgen binnen zaten, kon hun plezier niet op, en we werden uitgelachen om dat onze rode duivels, zich niet geplaatst hadden . Ondertussen hadden de hollanders de zaak al op hun kop gezet met te proberen om de grote tv in een andere richting te draaien zodat zij het beste zicht hadden, maar dat kon niet de tv stond goed vast gemaakt. Dan probeerden ze de twee belgen van hun plaats te krijgen, zodat zij betere plaatsen hadden. Tijdens dat proberen heb ik hun beleefd gevraagd om het zo te laten, enkele begrepen de boodschap en gingen terug, maar der was er weer ene bij, die nie luisteren wilde, en probeerde me van mijn barkruk te trekken, maar het viel hem wat tegen, ik trok harder dan hem en hij vloog met zijn lichaam tegen de toog aan, en toen ik ging rechtstaan en hem eens diep in zijn ogen keek, besefde hij dat hij fout was Maar dan kwam er nog ene af en ik pakte mijn barkruk vast en liet zien dat ik niet de intentie had om op te schuiven, hij hielp zijn maat recht op en ging bij zijn maten zitten. Stijn was flink verschoten van mijn reactie, en vertelde me dat hij dat nooit zou gedurven hebben. Even later kwam een van de vriendinnen van die hollanders hun excuses aanbieden, aree vooruit dan maar. Net voor de wedstrijd begon kwamen er nog drie engelse fans binnen, en het over en het weer geroep begon stilaan uit de hand te lopen, toen kwam de uitbater er tussen en dreigde de zaak te sluiten, en toen werd het plots veel stiller.

En dan begon de grote wedstrijd, de hollanders hadden met zijn allen luidkeels hun nationale hinde meegebruld, en even later begon het, er waren wat kansjes heen en het weer tot de hollanders een doelpunt maakte, mens mens ,die werden zot zeg, en der was er ene bij die het niet kon laten en trok de thaise vlag van de muur en hing er zijn vlagje. Ook had die een deel van offers voor boedha omvergegooit De uitbater kon hier niet mee lachen en nam de telefoon, en belde iemand op. De wedstrijd ging verder en toen werd het 1-1 , wat werd het nu stil ik klapte in mijn handen, en plots klapte de Engelse mee, en de hollanders werden zeer stil. Even voor het einde van de eerste helft stopte er een politie busje zes zwaar bewapende agenten , de uitbater wees de man aan die de offers had omver gegooit en de thaise vlag van de muur had getrokken en binnen de kortste keren stak die man geboeid in de politie wagen. Er werd gevraagd onze rekening te betalen, en we moesten de zaak verlaten. Hup daar ging onze voetbalavond. Ene hollandse aap had ons mooi voor schut gezet.

Ik heb met Stijn in dereceptie van mijn hotel de tweede helft kunnen volgen, en mijn geluk kon niet op toen het vast stond , dat de hollanders naar huis moesten. De volgende morgen was het al half elf toen ik wakker werd, en besliste nog een dag langer te blijven in Krabie. Die dag heb ik mijn motor nog een een poetsbeurt gegeven, wat ook weer nodig was. Wat rond gewandeld iets gaan eten en een leuk cafeetje gevonden (de uitbater was een oostenrijker) Daar heb ik de nodige pintjes gedronken, en het was weer bedtijd.

Rond den tienen heb ik Krabi verlaten en ben richting Maleissie gereden , een goede 300 km en toen was mijn energie op en was het tijd om een slaapplaats te vinden in Hat Hay En echt waar,ik was de wanhoop nabij, nergens kon ik een betaalbare kamer gevonden krijgen, en toen ik weer probeerde en ze me 1100 batt vroegen voor een kamer( wat veel te veel is voor mijn budget) kwam een medewerker van het hotel me achtena en vertelde me dat er even verder in een straatje een betaalbaar hotel was. Ik er naar toe, en toen ik de inrit bekeek en alleen maar mooie en dure auto's zag staan dacht ik das weer niks voor mij. Ik parkeerde mijn moto, en meteen kwam er zo een aangeklede aap ( lakei) om mijn bagage te dragen, ik probeerde hem te vertellen dat ik eerst de prijs moest weten, ik bekeek de mooie receptie, en de moed zakte weer in mijn schoenen weer niks voor mij, dacht ik. Ze hadden kamers van 400 tot 2200 batt, ik vroeg of ik een kamer van 400 mocht zien, en tot mijn grote verbazing zag die kamer er mooi en netjes uit, het enige nadeel , vanuit de venster keek je pal op een grote muur die een 10 tal meter verder stond. Ik nam meteen deze kamer ik moest geen andere meer zien, oef!! Het was ondertussen al over den achten eer ik de nodige formulieren had ingevuld, en de lakei hielp me tevens mijn bagage te dragen naar mijn kamer, een tip van 20 batt en die lachte ook weer.

Na de gebruikelijke douche was het etenstijd, snel had ik iets gevonden om te eten maar weer niemand verstond mij, dan ben ik naar de andere tafels gaan kijken wat die aan het eten waren, en toen ik iets zag wat me aanstond wees ik en zegde, same same, dat verstonden ze wel J

Lekker gegeten, nog eens door de straat gewandeld, en het was weer bedtijd, Deze morgend om 9 uur had ik weer honger in kon een heel brood op denk ik, maar iets gevonden krijgen met brood??? Das andere koek, ik moest tevreden zijn met een echt Thais menu., rijst met kip een gebakken groentjes en een pikant sausje. De eerste verkenning is afgelopen , en ben aan dit schrijven begonnen, sebiet is een koud drankje drinken, en voor de rest zien we wel.

jaja nog drie dagen en ik verlaat Thailand, voor hoe lang dat weet ik nog niet, mùaar ze zien me zerker nog terug (e freddy)

groetjes aan het thuisfront, en je weet mario laat niet met zich sollen he!!

Reacties

Reacties

Daniella

Ha Mario, 'k vraag me af wat zou er gebeurd zijn als die Hollanders de match hadden uitgezien... :))).
xxx

mario

da weet ik ook niet, nen grote handdoek misschien??

Freddy

Just goed voor die aap, laat hem maar in the " monkey house " zitten, ga naar Thailand en respekteer de mensen en gebruiken.
Groetjes uit New York trouwens en tot later hé MariOOOO.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!