men-motseklet-en-ik.reismee.nl

op weg naar ???

Op een ander tikt het klokje ook!!

De laatste avond in Hua hin had ik geen bier gedronken, want morgenvroeg vertrek ik, zo vroeg mogelijk richting Chumphon (380 km ) Dus redelijk vroeg men bedje in met mijn maatje, en rondom 11 uur telefoon voor Moon, meteen zag ik dat er iets niet pluis was. Even later vertelde Moon dat haar vader was opgenomen in een ziekenhuis, vermoedelijk een hartfalen. Moon was in alle staten en wou meteen naar haar vader vertrekken, maar het grote probleem was , het is meer dan 500 km van Hua Hin, en dan nog op dit uur. Moon had naar het busstation gebeld en had vernomen dat de eerste bus om 5 uur s'morgens vertrekt vanuit Chaam (25 km van Hua Hin) en vroeg me of ik haar kon wegdoen met de motor naar Chaam. Want als ze nu al daar is, is ze zeker van een plaats in de bus. En wat kon ik anders dan JA te zeggen. Moon was ondertussen haar spullen gaan pakken, en dan had ik tijd om me aan te kleden en mijn motor buiten op de straat te zetten. Een half uurtje later was Moon daar met haar pak en zak, en wat had die allemaal bij, ik begon te laden, en Moon vertelde me dat ze nog twee tassen moest gaan halen, en ik zij haar dat het onmogelijk was om alles op de motor te laden. En na wat gekibbel is er beslist om een tuk tuk te laten komen. En kwart voor 1 was de tuk tuk ter plaatse, ook de tuk tuk driver had moeite om alles op een degelijke manier te laden. En kwart na een is ze dan vertrokken na nen dikke knuffel. Mijn motor terug op zijn plaats gezet, en terug in mijne tram gekropen en viel meteen weer in slaap. Rond 4 uur werd ik gebeld op mijn gsm, Moon, amaai dacht ik, op dit uur??, Moon vertelde me dat het niet goed was met haar vader, en dat ze een ticket had voor de bus. Ze bedankte me nog eens voor alles.

Ja wat nu gedaan, nu vertrekken? Ik voelde me nog moe, en besliste op een dag later te vertrekken. Die maandag was het boedha dag en dan mag er geen alcohol verkocht worden in cafe's en bars, dus alles was gesloten, met het gevolg dat deze dag lang duurde en der niets te zien was in de stad.

Goed uitgerust ben ik vertrokken richting Chumphon, maar ik had de dag van te voren , de saaie dag, gelezen dat er onderweg nog een mooie plaats was, Prachuap Khiri Khan, genoemd( wat nen naam he !!). En ik zou een kleine omweg maken en als het echt de moeite was zou ik daar een overnachting doen, en bij aankomst geloofde ik mijn ogen niet, amaai is me da hier mooi zeg, en meteen was ik verkocht en besliste om hier te blijven. Een kamer was zo gevonden in een homestay, en de uitbaatster was een lief vrouwtje, wa wil je nog meer he!! Het strand was een grote archipel omgeven door een rotsachtig gebergte, de tientallen vissersbootjes lagen op het zand te wachten tot het hoogtij, en dat gaf een beeld zoals je dat alleen in films ziet. Het stadje zelf was niet zo groot, maar hier had je ook geen uitgaansleven. Dus gaan we echt relaxen. Na de middag heb ik het hele strand afgelopen, en ik was weer vergeten me in te smeren , met een rode huid als gevolg. Na een douche heb ik me laten insmeren door de lieftallige, door de lieftallige gastvrouw.

S'avonds hier nog wat pintjes gedronken, en het was zo bedtijd. De volgende morgend, slecht geslapen, voelde me niet lekker, en besliste vrij snel om hier nog een nachtje langer te blijven. En even later voelde ik me al veel beter. Ik heb mijn motor genomen en op goed geluk op zoek gegaan naar mooie plaatsen, en daar was geen gebrek aan. Dus moet ik een van de volgende dagen eens wat foto's op de blog zetten. Vandaag zijn hier nog twee fietsende belgen aangekomen( uit zottegem) en die willen ook verder naar Chumphon, en zij wisten uit goede bron te vertellendat de wegen net voor Chumphonvoor 3 dagen zijn afgesloten door het vele water dat er is gevallen de laatste dagen. Dus moet ik mijn plannen aanpassen, en zal hier nog maar een dagje langer blijven.

Ja zo gaat datte eh!!, elke dag je planning aanpassen, maar daar ben ik goed in zalle;

Oja!!!!! Ik mag mijn petekind( je) niet vergeten, die is morgen jarig, van uit Thailand wens ik je een prachtige verjaardag, en geniet van deze bijzondere dag. En als ik hier nog eens een witte kikker tegen kom, zal ik hem opsturen zalle!!

Ja ik groet iedere lezer of lezeres, en een van de volgende dagen zal er nog wel eens iets spannends gebeuren zeker, zodat ik wat verder kan uitweiden. Mario

Reacties

Reacties

Lex

Bedankt voor je wensen en zoek meteen een koppeltje witte kikkers, kan ik hier een zaakje beginnen.
Groetjes Lex en de bende

Daniella

Hoi Mario,

Nu ben ik echt benieuwd naar je foto's van deze prachtige plaats!
Geniet maar fijn van de rust, zo kun je vele energie op doen voor de volgende wilde avonturen :-).

xxx
Daniella

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!