men-motseklet-en-ik.reismee.nl

toedeloe, ik heb het goe!! en ben het bijlange nog niet moe!!

Na regen komt?? soms andere regen,

De voorbije dagen heb ik het weer zeer rustig gehouden, zodat ik uitgerust aan een rit van 960 km kon beginnen. Hua Hin is mijn volgende bestemming, en daar ken ik weer veel volk, dus de singamolen zal niet stilstaan de volgende dagen.

In Chiang Mai vertrokken met een bewolkte hemel, er hing wat in de lucht, en het viel er soms met vlagen uit, en telkens je iets gevonden had om te schuilen stopte de regen, en ik dacht, diene van hierboven is met mijn voeten aan het spelen. En zo besliste ik kletsnat om eerder te stoppen dan ik van plan was. En na een goede 600 km stopte ik in Ayuttaya, een stadje 100 km voor Bangkok. Het stadje zag er zeer mooi uit met zijn twee rivieren die krinkel de winkel door de stad vloeien. Maar het was hier niet gemakkelijk om een geschikt guesthouse te vinden, de meeste waren met zicht op de rivier, en zeer duur , dus hier moest ik voor passen. Na lang zoeken heb ik toch iets gevonden, een guesthouse zo wat meer achterin, en hier was het betaalbaar. De uitbaatster een oude vrouw van over de tachtig denk ik, graatmager met nog drie tanden in haar mond, en telkens ze lachte trok ze haar kweek zo ver open dat ik steeds aan een nijlpaard moest denken, smakelijk was wat anders zalle!!

Na een grondige poestbeurt was het tijd voor een eetmaal, want ik had die dag nog niets fatsoenlijk tussen mijn tanden gehad, en na wat rijst en groenten, voelde ik me meteen stukken beter, en was het tijd voor een biertje, maar waar?? Ik kreeg meteen niets gevonden, en besliste om in de bar van het guesthouse maar iets te drinken. En toen ik daar aankwam zag ik iets , de oude vrouw was met een jonge man(25 schat ik) aan het tongkussen, het nijlpaard at de man bijna op, ik moest twee keer kijken, en nog twijfelde ik, da kan niet he!! Later wist ik dat de man een duitser( zijn van niets vies)was die in de stad een zijdefabriek aan het bouwen was, en hier voor langere periode was. Ge moet toch al heel wanhopig zijn om met zo een oude vrouw te kussen, he!!( en wat misschien nog meer) liefde kent geen grenzen he!!

Ik heb een biertje gedronken en heb het verliefde koppel gerust gelaten, en dan was het bedtijd. S'morgens vroeg uit de veren, de zon scheen volop en daar moet je gebruik van maken en een half uurtje later was ik terug aan het brommen. En het ging zeer goed , tot ik bijna in Bangkok was, mijn GPS begon weer raar te doen, soms begon hij opnieuw te plannen , maar ik kon niet anders dan dat spul te volgen. En voor ik het goed besefde zat ik in het centrum van de grote stad, en even later had ik in de gaten waar mijn GPS me heenvoerde, en ja het klopte, plots stond ik voor het eerste hotel waar ik mijn reis starte in Bangkok .En eenmaal voor het hotel begon de GPS opnieuw te werken , en wees me de weg naar Hua Hin, ik had bijna een uur nodig om uit de stad te geraken, en eenmaal uit de stad was het nog 200 km. Onderweg nog een tankbeurt en tegen de noen was ik in Hua Hin. Ik belde meteen Moon( mijn maatje), zij zou voor een kamer zorgen voor de volgende dagen. En toen ik haar belde vertelde ze me dat ze in Bangkok was, en 3 uurtjes nodig had om terug in Hua Hin te zijn. Mijn eigen fout, ik had haar gemaild dat ik woensdag ter plaatse zou zijn, en wou haar verrassen met dinsdag al ter plaatse te zijn. Ik heb in Londonbar wat te eten en drinken gekregen, en we waren zo 3 uurtjes ouder. Plots pakte iemand me zeer goed vast, en ik wist het meteen, Moon is terug. Even later zijn we mijn kamer gaan opzoeken, en ja alles was ok, Er was zelfs een veilige plaats om mijn motor te stallen, areé kortaf, ik was tevreden. Eerst heb ik een slaapje gedaan , en later ben ik er eens goed stevig ingevlogen. De volgende dag heb ik geluierd, om de kater weg te werken die ik had opgelopen van de feestelijke nacht. Volgende dag ben ik gaan vissen op een grote visvijver, het duurde meer dan twee uren eer ik het door had, en dan plots de ene vis na de andere, en der waren er redelijke grote bij, maar die moest je terug zetten. Tegen de avond had Moon een 20 tal vissen gesorteerd die volgens haar te eten waren, en daar hebben we verschillende mensen mee blij gemaakt( gratis vis, wie wil dat niet) De volgende dag heb ik een vissoepje gegeten van mijn zelf gevangen vis, het was lekker , maar zo pikant, alles brandde van binnen, en als ik later naar het toilet moest brandde het weer.

Nu zijn we weer zes dagen verder, en morgen vertrek ik normaal gezien zuidelijk, ik wil de school waar ik voorheen gewerkt heb terug opzoeken, en misschien daar ook weer een periode verblijven, maar dat staat nog niet vast. En we bekijken het van dag tot dag, en mijn plannen kunnen draaien zoals een windhaan.Dus wie weet??

Ja lieve mensen, ik ben bijna half, en als ik daar over nadenk , is het net of ik gisteren vertrokken ben, de tijd gaat zo snel en ik heb het zo naar mijn zin, ik zou hier nog zeer lang kunnen blijven maar ik denk dat mijn portemonee anders denkt.

Groeten ,groeten ,groeten ,aan allen, dus vergeet ik niemand, Mario

Reacties

Reacties

Daniella

Tof dat alles ok is en dat je gelukkig bent!!

Veel groetjes terug,

Daniella

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!