men-motseklet-en-ik.reismee.nl

onderweg naar morgen

CHIANG.... CHIANG .... EN CHIANG

Jaja de dagen in Chiang Mai gaan snel , elke dag is er wel ergens een speciale markt of dansuitvoering her en der.Zo ben ik verleden zondag avond naar een tempel geweest waar die dag de grote monnikken van de streek de mensen kwamen zegenen. En uit nieuwsschierigheid heb ik ook de toer gedaan zoals de gelovigen hier doen, ik heb men een zakje met bloemen gekocht en ben achter in de rij gaan staan en heb de de mensen voor mij gevogd. Tijdens de toer rond de tempel waren er 99 plaatsen waar de mensen bloemen of kleine bloemstukjes offerde, en op die plaatsen lag telkens een grote berg bloemen, en als de berg te groot werd , werden de bloemen naar een grote stalen container gebracht ter vernieteging.( geld verspilling noem ik dat )Meer dan een uur had je nodig om met de menigte mee te slenteren. Nadien heb ik nog een toer in de tempel gedaan, en daar kon je voor 30 batt speciale waardelooze muntjes kopen die dan later in 99 verschillende kruiken werden geworpen. Ondertussen was het flink beginnen te regenen zodat alle mensen trachte te schuilen in de tempel, wat de drukte in de tempel nog meer chaotis maakte. Ik had al slenterend mijn muntstukjes in de kruiken geworpen, en had mijn deel van de offering gedaan en denk nu dat de ene of andere boedha mij weer zal gadeslagen.

Maardagmorgen ben ik al om 6 uur vertrokken naar Chiang Mai, om de hitte en het verkeer voor te blijven, en dat lukte zeer goed, en zo stond ik twee uur later al in Chiang Rai, veel vroeger dan verwacht. Een kamer was zo gevonden, ik ben op mijn bed gaan liggen en heb geslapen tot bijna twaalf uur( een schande he!!) Na een kleine hap ben ik door de stad geslenterd , hier en daar een drankje en het was zo avond. S'avonds in de rockbar ter plaatse genoten van de biertjes de goede soms wel te luide muziek en de charmante gastvrouw. Ik denk dat ik om 2 uur in mijn bed lag, en heb lekker geslapen. Het was al over de negenen dat ik wakker werd, en om tien uur was ik vertrekkens klaar om naar Chiang Khong te vertrekken. Om twaalf uur was ik ter plaatse en ben meteen naar douane gereden. Daar was ik op een wip en een flik weer buiten, en had mijn papier voor de volgende 30 dagen in Thailand weer in handen. Op deze plaats wist ik de kamer van vorige keer te bemachtigen, en zou hier twee nachten verblijven. Nadien ben ik een ruk terug naar Chiang Mai gereden, een 350 km, en net voor een fikse regenbui was ikter plaatse, en heb deze keer op een andere plaats een kamer genomen. Ik heb hier al twee dagen rondgedoold( ik ken ondertussen de leuke en goede plaatsen) en morgen vertrek ik richting Hua Hin ( meer dan 1000 km) en wat daar te beleven valt, lees jevolgende keer , in de gazet van mario,( voor de Nederlanders, gazet is krant )

Ja mensen als je niks speciaals meemaakt kan je ook niets speciaals vermelden he!!

groeten vanuit het nu nog droge Chiang Mai, want in de verte is het donker aan het worden , en dat is regen denk ik,, mario, den gezegende!!

Reacties

Reacties

Daniella

Hey Mario,

Hier is't vakantiestemming: zéér warm zonneke en overal vanalles te doen, veel goeie live muziek en feest in't openlucht museum Middelheim, gisteren met een fanfare clash (en knappe danseressen in zo'n jaren '50 maillot-ke), vandaag weer allerlei dansen, uitvoeringen en uiteraad muziek. Vanavond Steff Peire in den BP. Dus ook hier zalige tijden :-).

xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!