men-motseklet-en-ik.reismee.nl

lachen en bleten !!

Terug naar Stung Treng!!

Bang Lung, dag 3, na het ochtendritueel ben ik mijn motor opgestapt, en de bedoeling was naar een nieuwe rubberplantage te rijden en onderweg nog een waterval te bekijken, en daarvoor moest ik over mijn favorite gravvelwegen rijden. En de eerste 10 km geen probleem, en dan plots splitst de baan in drie richtingen, welke moet ik nu nemen he? Op mijn kaartje was niets te vinden van deze splitsing, wa nu?? Ik heb naar de rijsporen gekeken en heb de richting gevolgd die het meeste sporen had. En even later weer een splitsing en ik heb terug de zelfde regel toegepast, en even later kwam ik aan de waterval. Maar van vallend water was er niet veel sprake, er sijpelde wat water van boven naar beneden in een kleine vijver, en dat was het. Wel had ik eerst 1 dollar moeten betalen om het domein binnen te mogen, later dacht ik gelukkig hebben ze me voor geen 2 dollar in de zak gezet.

Toen ik het domein buiten reed heb ik me trachten te informeren naar de richting van de rubberplantage, de vrouw aan de kassa deed alsof ze me verstond, en wees een richting aan, en wa moet ge dan doen? Luisteren he!! En ik die richting uit, een km of 10 verder werd de weg wat slechter, maar nog steeds berijdbaar, en ik kwam in een dal terecht, en de weg verder ging terug omhoog. En tijdens dat omhoog rijden zag ik dat de weg smaller werd, nog ongeveer 2 meter, breed genoeg voor mij , maar wat te doen als ik een auto of vrachtwagen tegenkom? De weg werd niet alleen smaller ook het brede spoor was een soort van holle weg uitgesleten door het water. En da ging allemaal goed, en de weg werd smaller nog 1.5 meter, en de weg was ongeveer 1 meter diep uitgesleten, en op een gegeven moment werd de weg zeer slecht bijna niet meer berijdbaar. Ik ben van mijn motor gestapt, en heb een 200 meter te voet verder gestapt, en het werd nog erger, dus moet ik terug he!! Maar er was een groot probleem, waar kan ik omkeren?? Mijn motor is meer dan 2 meter lang en het spoor is hier maar 1,5 meter breed, hoe moet ge daar aan beginnen he!! Ik ben terug te voet verder omhoog gegaan om een plaats te zoeken waar ik zou kunnen omkeren. En even verder zag het er naar uit dat het er wat breder was. Ik ben met horden en stoten en veel geluk op die plaats geraakt met mijn motor. En ik probeerde te draaien, maar daar heb ik afgezien, rijden ging niet, dus heb ik alles op manskracht moeten doen,heffen ,sleuren, vloeken( en da hielp ook niet) mijn motor een paar keer tegen de vlakte, man man wat een ellende. Maar het is gelukt, stik kapot was ik. Na een korte rust was het tijd om de weg terug te rijden. En da was weer rapper gezegd dan gedaan, dat omhoog rijden dat ging nog, maar naar beneden, dat was pas moeilijk. Rem je met je voorste remmen schuift je voorwiel weg, rem je met je achterste rem dan schuift je motor nog naar beneden. Ik heb gebruik proberen te maken van mijn motor niet draaiend en zo naar beneden te bollen en in eerste de koppelingshendel te gebruiken als rem, en da lukte soms.( Ik ben nu vier maanden onderweg , en nu pas heb ik voor het eerst mijn ventilator, van de koeling horen opslaan.) En ik ben beneden geraakt, ondertussen had mijn motor nog eens tegen de vlakte gelegen, en met het opheffen van mijn motor, is er terug iets in mijn rechter kuit geschoten, iets wat verdomd veel pijn veroorzaakte, maar ik heb de pijn doorstaan, je moet wel he!! wa moet ge anders doen??

Eenmaal ik terug in het kleine dal stond, was de weg terug kinderspel. Onderweg ben ik aan het eerste beste kioskje gestopt om een verfrissend flesje water, tevens had ik een kleine ijsklomp op mijn zere kuit gelegd, en dat deed deugd, oehoe!! Terug aan het hotel ben ik van mijn motor gekropen, heb een koude douche genomen, aree!! lauwe , koud da kennen ze hier niet. Na wat zalf aan mijn kuit te hebben gesmeerd, en een windel, heb ik twee uurtjes lekker geslapen op mijn bedje. En toen ik wakker werd voelde ik me goed, tot ik uit het bed stapte en op mijn been steunde, ik wist weer wat pijn was. Even later heb ik een pijnstiller genomen, en dat heeft geholpen. Die avond ben ik niet ver meer van mijn kamer weggeweest, ik heb nog wel eens naar mijn motor gaan kijken, en op het eerst zicht valt de schade nog mee, wat krassen erbij, da was het!!

De volgende dag heb ik als verplichte rustdag genomen, me kalm gehouden, en me goed laten behandelen met een massage op de kamer, 7 dollar, daar moet ge het niet voor laten he!! De dag later ging het al veel beter, en ik besliste om terug naar Stung Treng te rijden. Je hebt hier maar éen weg dus moet je dezelfde wel nemen he!! Maar ik wist wat me te wachten stond, veel stof, en veschillende km over slechte banen. Om 9 uur ben ik vertrokken, eerst gaan tanken want de volgende 130 km is er geen mogelijkheid meer. En het ging goed vrij goed, men had de onverharde weg nog eens vlak geschaafd, en dat was goed berijdbaar, en 3 uur later was ik ter plaatse. Terug naar het hotel van verleden keer, waar ik dezelfde kamer kreeg, en ze waren weer blij me terug te zien, ik kreeg een glaasje wijn aangeboden, en wat vers fruit, na dit alles wou ik mijn materiaal naar boven dragen, maar ze zagen me nog manken, en de poest dames moesten alles naar de kamer brengen, maar voor iets hoort iets he!! En ze stonden allen met hun handjes open, ik gaf ze allen 2000 real, en ze waren zeer tevreden, en met een brede lach verlieten ze mijn kamer. Na een douche ben ik al mankend iets gaan eten, en heb later nog een biertje gedronken, eentje maar, het smaakte niet. Toen ik terug aan het hotel aan kwam stond er een BMW 1200 gs naast mijn Honda transalp, en mijne motseklet leek op een kindje van die BMW.Tevens had ik gezien dat de motor van Groot Britange was, dus moet ik proberen die mensen te vinden en eens een praatje te maken over zijn ervaringen, miss kan ik terug iets leren he!!

Ik heb de mensen, het is een koppel, dat wist ik van de vrouw aan de receptie, niet meer gezien die avond, maar ik weet ook tevens dat ze tot maandag zouden blijven, en dat ben ik ook van plan, dus ?

Nu kan ik erom lachen, maar de moment dat ik bezig was mijn motor te draaien, awel ik had kunnen bleten!! Zo zie je dat lachen en bleten ,zeer kort bij elkaar ligt.

Lachende groetjes, mario, de verbijter hihi!!haha !!hoehoe!!

Reacties

Reacties

Daniella

Oh Mario, ik probeer me dat voor te stellen, ik denk dan dat ge alles wel efkes vervloekt en zeker die madam die u zogezegd had verstaan!
Hopelijk komt de kuit terug in orde en ga je nu heel wat lach-dagen beleven!
xxx

mario

Met mijn kuit gaat het al veel beter, en lachen doe ik iedere dag, en morgen ga ik naar Laos.
Ik ben eens benieuwd wat ze daar weer uit hun mouw schudden
groetjes

A'lies

Voilà, helemaal bijgelezen zoals beloofd, maar ... nog geen nieuws van u en toch wat ongerust zene! Die moto-story is al n'een thriller, maar die grote brand lijkt me horror! Laat je snel iets weten? x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!