men-motseklet-en-ik.reismee.nl

mama, ik heb me pijn gedaan !!

HET MOEST ER EENS VAN KOMEN !!

Om7 uur opgestaan, en een uur later was ik klaar om te vertrekken naar Stung Treng, de meest noordelijke provintie van het land. Da wil zeggen kort bij de grens met Laos. Het zou een rit van 360 km worden, en ik schatte tussen de 5 en de 6 uurtjes rijden. Deze keer zou ik de hoofdbanen nemen, de N7 die gaattot de grens.

Het eerste uur, ging vrij goed,80 km, het tweede uur met een stop om te drinken nog eens 70 km, het derde uur nog eens 70 km, en dan was het weer tijd om te tanken. Bij het eerste grote tankstation stopte ik, en daar heb ik mijn tankje ook bijgevuld.Ook kwam ik te weten dat de weg van Kratie tot Stung Treng er niet al te best bij lag, dus ik was gewaarschuwd.

Een 20 km verder, was het zover, ik moest rechtsaf, en ik merkte het al meteen, ik moest over een rode asseweg, maar die lag vrij goed zodat ik 80 km per uur kon aanhouden. Na een 20 km terug asfalt, en deze was perfect in nieuwstaat er waren zelfs nog geen lijnen geschilderd. Man wat reed dat zacht, en na een minuut of 10 zag ik in de verte een stofwolk, en wat ik dacht was ook zo, gedaan met de mooie baan, en de asfalt veranderde in een gruwelijk wegdek, een kiezelweg met grote sporen en putten, plus geweldig veel stof. Je moest zeer goed uit je doppen kijken om steeds het goede spoor te kiezen. En in het begin lukte dat vrij aardig, een 100 meter voor mij reed er een brommer tegen een geschikte snelheid, en naargelang hij de sporen koos kon ik hem volgen, en wist ongeveer wat er ging komen. Dat ging een 40 km vrij goed tot de man in een dorpje stopte, en ik verder moest. Ik kon een goed tempo aanhouden en koos steeds het goede spoor. Maar dan denkte dat ge het kunt, en dan vlak voor je een diepe lange spoor gevuld met fijne kiezel, ik stopte met alles wat ik had, maar het was te laat, mijn voorwiel slipte en schoof weg, en een tel later lag ik tegen de vlakte.

Ik had mijn schouder pijn gedaan en mijn knie was geschaafd en bloede. Ik kroop recht bekeek mijn motor, en daar vreesde ik het ergste voor, met alle macht mijn motor recht gezet, en een inspectie gedaan , buiten wat krassen viel het op het eerste zicht alles nog goed mee. Met het flesje water dat ik bij me had heb ik de wonde uitgespoeld, en ben voorzichtig verder gereden. Ik was weer geleerd, en misschien was het weer eens nodig.

Om twintig voor twee was ik in Stung Treng, meteen een kamer gevonden, met zicht op de mekong. Na de nodige douche kon ik mijn wonden behandelen, eerst goed gewassen en dan de iso betadine op de wonde's , en het kon beginnen te genezen. Mijn schouder deed alleen pijn als je er op drukte, dus niet drukken he!! Even later bij een grondige inspectie van mijn motor zag ik dat mijn linker alluminium bak ook een beetje uit den haak stond. Met een beetje hamerwerk kon ik het ergste weer weg werken, en de krassen moest ik er maar bij nemen. Ook mijn broek was stuk ter hoogte van mijn knie, maar dat laat ik wel eens ergens oplappen.

Het stadje hier dat aan de Mekong ligt is vrij stil, S'avonds na 8 uur kan je hier nog moeilijk iets te eten vinden, der zijn nog de kleine eetstalletjes naast de oever van de Mekong, maar daar pas ik wijselijk voor,( jeweet wel !!) Ik ga hier 3 nachten blijven , zo kan alles wat genezen, en dan vertrekken we naar Bang Lung in de provintie Rattana Kiri.

O ja,, Zo heb ik hier gisteren de koers kunnen volgen op de pc, en de mensen hier keken met grote ogen mee, en ze moesten steeds flink lachen met de vele valpartijen, maar de rest kon hun niet baten

Voor ieder van U, nen prachtige zondag, en tot?? Mario, den ????( zelf invullen aub )

Reacties

Reacties

Ricardo

Mario,

zou je niet beter een TRIKE kopen? Dat ga beter lukken denk ik amigo :-)

Daniella

Als ik dat zo lees komt ge er eigenlijk nog goed vanaf hé Mario. Zo alleen reizen kunt ge toch enkel als ge heel ervaren zijt, zoals gij.
Ik vind het toch heel spannend zenne, uw avonturen!
x op de zere knie :-)

Daniella

En op de zere schouder ook :))).

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!