men-motseklet-en-ik.reismee.nl

wie bedankt wie??

Ik doe gewoon wat ik geleerd heb!!

S'namiddags was het tijd om eens te gaan vissen , ik had nieuw materiaal uit Belgie meegebracht, en da moest getest worden na twee maanden he!!Ik wist van vorige keer dat er een grote vijver of moet ik zeggen een meer in de buurt van de luchthaven was een 15 km verder. En wonderwel kon ik er meteen naar toe rijden zonder ook onderweg maar iets te vragen( geluk gehad?? ) Eens aan het grote water had ik me een mooi plaatsje uitgezocht, en begon alles op te stellen, wat niet gemakkelijk was( as ge wat ouder word hebt ge een brilleke nodig, en da had ik niet bij), maar het lukte na veel geklunzel En hoopvol ben ik beginnen te vissen, 4 uur lang heb ik alle trukken geprobeerd die ik ook maar kende, ik heb zelfs op mijn knieén gezeten al vragend aan boedda, laat me toch een visje vangen aub, maar niets hielp( het loze vissertje) Ik heb opgerommeld, en ben verder langs het meer gereden ,tot ik plots kinderen zag vissen. En ik moest het weten, hoe doen die het? Ik heb een kwartier lang hun viskunsten in het oog gehouden, en eigenlijk konden ze me niet veel leren, ze kregen ook niets gevangen, en dan ben ik verder gereden. Onderweg zat er nog een visser, en daar had ik meer geluk, op 10 minuten had hij 2 kleine visjes beet,en wat ik ook zag hij viste met gekookte mais aan zijn haak, haha!! Da weet ik voor volgende keer. Toen ik terug op de kamer kwam, en mij ontdeed van mijn marcelleke, zag ik dat ik nog een marcelleke droeg. Oeche wat had de zon zijn werk gedaan, ik zag zo rood als een kalkoen waar de zon ook maar aan kon. Ik heb een hele tijd onder een koude douche gestaan( eerst water , de rest komt later, hebben ze me geleerd) Na de douche heb ik me nog ingesmeerd en ben vertrokken om iets te eten, en ik had nen grote vis besteld, dus heb ik die dag toch iets met vis gedaan. S'avonds nog een pintje gaan pakken, en mijn bedje in.

Een ganse nacht gedroomd van een mooie vis, en mijn wekkertje liep af, en de vis was weg!!Na de het ochtendritueel ben ik gaan ontbijten ,ik was net klaar, wou betalen, en plots was er een lawaai van je welste( kressende mensen) en mensen liepen de baan op en wezen in een richting in het restaurant tegenover.. Er kwam een kleine rookpluim naar buiten( dus brand). Ik er naar toe en vroeg de blanke dame die het meetste lawaai maakt wat er gaande was fire, fire!!. Ik vroeg of iedereen buiten was, en ze dacht van wel, ik heb een natte doek voor mijn mond gehouden en ben gaan kijken, en ja een stroomkast was aan het smeulen ik zag er vanalle draden uitkomen, dus had het met de stroom te maken. Ik vroeg of ze een brandblusser hadden en de stroom konden uitschakelen. En even later hadden ze er eentje gevonden, en die was zo oud, en vuil en vies, en wat ik ook maar probeerde het spul werkte niet. Dan vroeg ik om bij de buren te gaan kijken, en even later hadden ze een nieuwer toestel bij. Ik trok de pin eruit sloeg op de grote rode knop, en het toestel was klaar, en ik schoof een tafel weg, en met een korte puf in de kast had ik de smeulende troep onder controle, ondertussen hadden ze nog een brandblusser gevonden die nog werkte, en daarmee hadden ze het halve restaurant onder poeder gespoten, zomaar omdat ze niets afweten van een brandblusser. Even later kwam de baas ter plaatse, en die bedankte me, en bleef me bedanken, hij dacht dat ik zijn zaak gered had. Later toen de rook uit het gebouw was, ben ik samen met de baas de kast gaan bekijken, en dat zag eruit man, er waren 4 zekeringen en er kwamen zeker 20 draden uit de kast ,vanalles hadden ze bij geprutst, niet te verschieten dat ze zo iets voorhadden. De baas vertelde me dat hij een nieuwe grote rijstkookmachiene had aan gekocht, en dit toestel was voor de eerste dag in gebruik, en dat was er eentje te veel denk ik. Ik kreeg nog een uitnodiging om die avond te komen eten en drinken op de baas zijn kosten.

Na de nodige douche,( ik hing vol met poeder,)heb ik mijn motor genomen en zo maar in het wilde weg gaan rijden. Veldje in veldje uit, en we zouden wel zien. Onderweg stopte ik bij een klein barakje waar ze wat spullen verkochten, je kon er zelfs eten, ik bestelde iets te drinken, en hoe ik het ook maar probeerde , de mensen verstonden me niet, ik ben zelf naar een koelbox gestapt en heb er een biertje uitgenomen, ik moest het poeder aan de binnenkant ook nog wegspoelen he!!! Ik had nog geen twee slokken genomen en hier en daar kwamen de eerste nieuwschierige kinderen een kijkje nemen, ze hadden hier blijkbaar nog niet veel blanke mannen gezien, of hadden ze het voor mijn grote motor,( boedda zal het weten). Ik moest een halve dollar betalen, en ben even later verder gereden.

Bij mijn stop een half uurtje later hoorde ik in de verte luide muziek, en de bassen gebaarde van ,kom kom ,kom, en ik er naar toe. Daar aangekomen, was er een grote party aan de gang, ik maakte enkele foto's, en er kwam een man naar me toe gestapt met een blikje bier in zijn handen, en zonder ook maar iets te zeggen gaf hij me dat blikje, en trok me mee naar het feest. Alle mensen leken net koningen en koniginnen, zo waren ze aangekleed; Een andere man stapte naar me en sprak me aan in het engels, hij vertelde met da er een bruiloft bezig was, en ze twee dagen zouden feesten. Ik trok het blikje bier open, en toen ik wou drinken nam de man het blikje uit mijn handen en goot wat bier op de grond, ik keek met een groot vraagteken???? En de man vertelde, de eerste slok is steeds voor boedda, en dan was het mijn toer om te mogen drinken, dus weer was geleerd!! Ik moest mijn motor gaan halen die wat verderop stond, en samen met de bruid en bruidegom met mijn motor op de foto. Iedereen met een camera stond ons te fotograferen, ik was precies een wereldwonder of een VIP. Ik heb nog moeten mee eten, en een uurtje later lieten ze me pas gaan , ik moest aan iedere tafel gaan zitten , toosten met iedereen, en weer werden er foto's genomen, amaaai, ik de ster van de dag. Met een half stuk in mijn kraag ben ik kunnen vertrekken, om een half uurtje later terug aan het hotel aan te komen, het was al bijna donker. Na een douche( derde keer) ben ik naar mijn uitnodiging gegaan, om weer gratis te mogen eten en drinken.

Ik werd ontvangen als een koning, en het eten dat ik kreeg was hemels.En tijdens het eten realiseerde ik me dat ik deze morgend mijn eten niet had betaald in het restaurant hier tegen over. Na mijn koningsmaal, kwam de baas trots zijn nieuwe brandblusser tonen, die hij nog dezelfde dag had aangekocht .Ik probeerde uit te leggen om ook nog een ander soort blusser aan te kopen die niet zo vervuilend was, maar daar had hij geen oren naar. Even later bedankte ik de lieve mensen, en wou mijn schulden betalen in het andere restaurant.Toen ik me verondschuldigde voor mijn vergetenheid van deze morgen, kwam de bazin met een lachend gebaar af en vertelde me dat ik mijn etentje ook niet mocht betalen, ik voelde me raar. Is dat nu omdat ik deze morgen een goede daad deed,iedereen me wil bedanken, of is het een teken van boedda??

Vandaag na een goede nacht,ben ik weer gaan vissen. Ik had me een gekookte maiskolf gekocht, en ben naar het meer gereden. Toen ik mijn lijn begon te maken ontdekte ik dat ik geen klein dobbertje bij me had, wat nu gedaan?? Ik keek eens in het rond en zag een sigarettenfilter liggen, en gebruikte deze als dobber. Ondertussen stonden er al wat mensen naar me te kijken, en ze lachten me uit, maar ik deed of ik er niets van merkte, en begon te vissen, mijn dobbertje werkte, en ik kreeg meteen beet, ik miste, en begon met verse mais aan de haak, en nog geen minuut later had ik de eerste vis beet( dank u boedda). Even later de tweede vis, ik keek eens achterom en mijn supportes lachten nu niet zo hard meer. En even later de derde vis, en een vierde, waaw. Ondertussen was de sigarettenfilter vol water gelopen en heb ik een nieuwe gezocht, en gevonden. Ondertussen waren de kijklustigen weg, maar het egste was ik kreeg niets meer gevangen, hoe kan da nu?? Even later kwam een man naast me zitten en vertelde me van zodra de zon op het water staat de vis naar diepere oorden zakt, en het bijna onmogelijk is om nog iets te vangen. Ik ben gestopt met vissen, ik was tevreden, al vissend met een sigarettenfilter als dobber de mensen achter me te kunnen verbazen. Ik dankte boedda, en ben naar het hotel gereden.

Na een avondslaapje, ben ik naar de Pupstreet gegaan me op een terrasje gezet , en naar livemuziek gaan luisteren, met een soda water, ik had de laatste dagen veel te veel bier gedronken( straks ontplof ik) . Ondertussen speelden ze een song van AC DC, en ik moest aanJohanna denken, raar he!!Na enkele watertjes was het bedtijd.

Slecht geslapen, dikwijls wakker en ben ik toch maar opgestaan, nen koffie gaan drinken en aan dit schrijven begonnen, ondertussen beginnen de toeristen hier in de straat te veschijnen, de tuktuk drivers zitten de toeristen op de hielen voor een ritje naar de tempels of zoiets, en alles gaat hier zijn gangetje.Vandaag ga ik proberen een kapper op te zoeken, nen schone kunnen ze van mij niet meer maken maar alle beetjes helpen.

Groetje mario ( den goede)

En ik doe alleen maar wat ze me geleerd hebben!!!

En ondertussen ben ik mijn stem kwijt, waar heb ik dat aan verdiend!!

Reacties

Reacties

Els

Het zijn niet de woorden maar de daden die een mens speciaal maken. Vraag maar aan Boedda.
Groetjes Els en de kids

Freddy

Dan kan ne sigarettenstoempel toch nog nuttig zijn, en de viskes smaakten die ?? ,en da verhaal voor die slok voor Boedda laat me denken aan die Whiskey.
Verzorg je goed Mario, ge begint zelf al wa op Boedda te trekken soms, groetjes.....

Ricardo

MARIO!!!

Super wat gij allemaal meemaakt, klinkt als muziek :-)

Grtz amigo.

MARIO

het leven is als muziek, soms heb je eens een niet zo goede song, maar die is snel weer vergeten met een goede song, :-)

Daniëlla

Marion, het wàs wel 'n heldendaad hé! Iedereen liep daar maar kressend rond en gij waart het wel die dat de kalmte had om de boel te blussen. Natuurlijk dat die mens zo blij was en u uitnodigde voor 'n gratis maal :-).
Die foto's met bruid en bruidegom zou ik wel willen zien, die zullen weer tof zijn!
En de viskes met de filter: 'n goei gedacht,ge ziet maar hé, ge leert hoe langer hoe meer bij. Straks Expeditie Robinson?
xxx

Daniëlla

Amai, 'k ben al zo gepakt door uw verhaal dat ik ni meer goe kan schrijven en ne Marion van u maak :))))

A'lies

Awel Mario, ik ben weer volledig bijgelezen en kan u alvast vertellen dat de Roger zijn stem ook zo goed als weg was vandaag. Op mijn vraag "Hoor ik u nog???" piepte hij "Nee" en zo was ik weer degene met de meeste praat in huis ;-) Em moest optreden op de Groenplaats en daar heb ik Freddy met zijn vlam Lydia ook nog eens ontmoet. Ze zijn dus nu "officieel" al 16 dagen samen hé.
Allez, da vissen met maïs en ne sigarettenpeuk is weer echt iets voor u!

Zingt ze, en swingt ze en tot de volgende verhaaltjes!

X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!