men-motseklet-en-ik.reismee.nl

daar gaan we weer!!

Als plannen veranderen!!

Normaal was ik van plan om eerder te vertrekken in Pataya, maar ik had het er goed naar mijn zin, en zo heb ik twee nachten langer geboekt. De eerste nacht was om een kater te verwerken en een kattin. De tweede dag had ik afgesproken met een plaatselijke schone ( kattin), om een motorrit te gaan doen, en dat zag ik wel zitten, mijn motor stond al 8 dagen op de zelfde plaats in het zonnetje en zag ook al goed bruin, maar dat was van het weelderige stof.

De mottorit met als gids Joy ging naar Rayong een strandplaats voor thai mensen een 70 km verder. Ze had haar eigen helm bij, en droeg een lange jeans en een dikke vest met lange mouwen , en ik stond daar in korte broek en een marcelleke.We vertrokken en ik weet zeker dat er vrouwen van het aanpalende massagesalon jaloers waren op Joy, ze hadden al verscheidene malen laten horen dat ze eens graag zouden meerijden op een rotsjai, zo noemen ze hier een zware motor.

Ik merkte al snel dat ze geen schrik had , en dat is steeds een goed teken. Na een 40 km stopte we om iets te gaan eten in een plaatselijk eetstalletje, zij bestelde want de menukaart was in het thai. Even later toverde het jonge dienstertje een bord met allerlei zeevruchten en een soort van rijst en groentenen verschillende sausjes, waarvan het ene al wat pikanter dan het andere maar het was zo lekker dat ik duimen en vingers aflikte( ook die van Joy). Joy ging naar het toilet, en ondertussen heb ik genoten van de singa die nog in het ijs voor mijn neus stond ( singa is een biermerk). En toen ik wou betalen vertelde het dienstertje me dat Joy alles al betaald had, oeche maakt da mee zeg!!!

En we reden verder, tot Rayong wist mijn gps de weg, maar nadien moest mijn gidsje me de weg wijzen naar het strand , en ik volgde haar tekens, en plots stonden we midden in een industrie site, met het ene stinkfabriek naast het andere( wat werk ik toch in een proper fabriek dacht ik). We moeste er beide om lachen en een 10 tal minuten later stonden we aan het strand. Het was een zandstrook zo lang je kon zien als je in de goede richting keek, in de andere richting stonden de vervuilende fabrieken. En we parkeerde mijn ijzeren ros onder een grote boom, en hebben een wandeling gemaakt , arm in arm ik voelde me net als ee zeer oud manntje dat werd vooruit getrokken door een schone verpleegster. Er was een oude betonnen pier een tweehonderd meter in zee waarop mensen aan het vissen waren, en die vissers hadden geluk, ze hadden regelmatig beet , vissen van een 20 cm, die ze meteen fileerde en in een soort van koelbox staken .Onderweg was er een groot zeil getrokken waaronder tafels en stoelen stonden, en daar hebben we ons gezet en iets gedronken. Plots zag ik drie potten staan met een rode vloeistof, en vroeg me af wat het was, het waren verschillende soorten thawiskey die ze zelf maakte, en eentje daarvan noemde ze boemboemwiskey,( je zou een erectie krijgen als je hier van dronk)en mijn fantasie sloeg op hol, en natuurlijk ,da moest ik proeven he!!, en ze brachten me een klein glaasje met boemboemwiskey. Ik stak mijn tong in het glas en keek meteen naar onderen en er gebeurde niks, ik dronk een beetje en weer gebeurde er niets, alle mensen onder het grote zeil hielden me in het oog,en huiverden van het lachen. Ik had mijn rode spul op gedronken , en nog steeds werd er gelachen. En ik moest er van gaan plassen, het wc was niet meer dan een doek tegen en naast een struik, toen ik gedaan had brak ik een stuk tak van een boom en stak die in mijn broek flink vooruit( net alsof) ik wandelde fier naar mijn tafel al fluitend om aandacht te trekken, en de mensen onder het zeil lagen plat van het lachen, Joy stond te bleten van het lachen, en even later trakteerde de mensen onder het zeil me weer zo een wiskey, die heb ik bij mijn cola gegoten en zo uitgedronken.Ondertussen werd er veel getelefoneerd en er kwamen meer en meer mensen onder het zeil om de grote dikke farlang bezig te zien. Een cola verder ( ik was met de moto) wou ik betalen , en weer had Joy alles betaald( verdomme dacht ik ,die moet ik houden).

Een twee uur later, het was al donker met de nodige stopsen kwamen we weer in Pataya, en terwijl ik mijn motor parkeerde, was Joy haar verhaal al aan het doen tegen de vrouwen van het massage salon, awel ook hier vloeide tranen van het lachen.

Ik belde Freddy op om samen iets te gaan eten, Freddy vertelde me dat hij in het shoppingcentrum festifal was en meteen zou komen, ondertussen snel gedoucht. Even later was Freddy er al, en vertelde dat hij gelopen had. Ik vroeg Freddy , waar gaan we iets eten? Freddy wist het niet, en ik stelde voor om in het grote shoppingcentrum iets te gaan eten, freddy zakte bijna door zijn benen, daar kome kik juist van!! Maar we zijn daar toch gaan eten , en omdat dit ons laatste avondmaal samen in Pataya zou zijn zou ik trakteren in een speciaal soort restaurant, Joy was er ook nog bij natuurlijk, en dat soort van eten stond haar niet aan en wou niet meegaan, maar na een lelijke blik van me is ze toch meegegaan; We hebben er weer flink gelachen en gegeten, het was weer af. Ondertussen vertelde Freddy me dat hij een maand vroeger naar huis zou gaan, hij had stormschade opgelopen en er was bij hem ingebroken, ik kan zijn reden verstaan waarom hij naar huis gaat, ook wacht er een vrouwtje op hem,en het wonderbare daarvan is dat hun relatie officieel gestart is op 1 jan 2012 terwijl hij in Pataya was en zij in Belgie, proficiat!!

De morgendstond heeft goud inhaar ------- mond, vroeg uit de veren , mijn slaapgenootje kreeg haar spleetoogjes niet open( maar dat is normaal zeker) .Vandaag vertrek ik, en ben nog nen koffie gaan drinken met Freddy en Joy, en om 12 uur starte ik mijn motor, ondertussen veranderde ik mijn plan, ik ga eerst naar Cambodja in plaats van naar Laos. Normaal zou Freddy ook naar Laos gekomen zijn voor 14 dagen, en omdat het nu niet doorgaat rij ik nu naar Cambodja. Ik stelde mijn gps in en vertrok

.Er vloeide traantjes uit de spleetoogjes, maar ik moest hard zijn en gas geven. Na een 15 tal minuten ben ik gestopt, en heb mijn gps opnieuw ingesteld naar de grens met Cambodja, men gps gaf een andere weg aan dan die ik verwachte, en heb het hele traject gevolgd via mijn kaart, en de gps had gelijk, dus ik mijn gps gevolgd en een 300 km later stond ik aan de juiste grenspost. ( mijngeplande weg was 400 km) Ik ben in het stadje iets terug een kamer gaan zoeken, en meteen gevonden, 350 batt met alles erop en eraan ( voor zulke kamer betaal je in pataya meer dan het dubbele)

Ik ben van plan hier twee nachten te blijven en dan Cambodja te bezoeken, voor hoe lang weet ik nog niet , ik moet eerst nog bekijken was voor visum ik kan krijgen.

Ja lezertjes, soms draai ik zoals de wind, maar ik doe alles zoals ik het aanvoel, en dat is het gemakkelijke als je tijd genoeg hebt.( en om echt nog langer te blijven heb ik meer geld nodig, als je nog niet wilt dat ik naar huis kom stuur geld op aub) grapje natuurlijk, al zou ik wel willen!!

Zonnige en zeer droge groetjes , mario de veschrikkelijke!!!

Reacties

Reacties

Daniëlla

Ik kan me goed indenken dat Joy traantjes plengde, die zal misschien den tijd van haar leven hebben gehad.
Op naar cambodja en nieuwe avonturen!

Veel groetjes van Daniëlla die seffens een pintje gaat pakken in de nieuwe Crossroads (op de Paardenmarkt, nog heel nieuw en afgeborsteld met (voor de verandering) eens wc-deuren die op slot gaan :-).

xxx

geert

toch wel leuk om je verhalen te volgen via belgie.
terwijl wij maar werken hier , en jij maar profiteren van het leven!!! mari,o een gelukkig en een gezonde nieuw jaar toegewenst , en op naar het volgend verhaal. groetjes van je colega's in umicore.

mario

aan al mijn colega"s het bese voor 2012, en als het lukt zie ik jullei in 2013
en werk ze, mario

al zou ik jullie pas later veel liever zien, Zou Umicore niet sponseren ???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!