men-motseklet-en-ik.reismee.nl

flikken daar zijn te flikken

WIND MAAKT MENSEN SLECHT GEZIND.

Kerstavond, en ik heb een uitnodiging om te gaan feesten in london bar. Omstreeks 18:00 uur moesten we aanwezig zijn, en het eerste uur was vreselijk saai, er werden speeches gehouden door allerlij mensen , meestal in het thai, en soms in het engels, en dan was het ook nog saai, maar uit beleefdheid heb ik ook steeds in men handen geklapt, als de anderen (50 tal mensen) ook klapten .En toen werd her eten op de plank gebracht, amaai zeg wat zag dat er weer lekker uit, je had thai's eten maar ook veel westers, er was een grote kalkoen, andere soorten vlees, groenten ( zelfs spruitjes) puree , en veel zoete dingen voor desert. Ik heb natuurlijk mijn best gedaan( as ge een belg gratis laat eten dan laat hij zich niet kennen, he!!)

Cool

En dan was het tijd voor de grote party, er was terug een live band, veel beter dan die van vorig jaar, en dat hebben ze weer aan mij gezien ,wat had ik weer veel beziens als ik met mijn weelderig lichaam stond te schudden, amaai ons moeder moest het gezien hebben, ze zou zich schamen

Tongue out

En dan was het 12 uur kerstdag begon en overal knalde er vuurwerk, je kon bijna niet meer fatsoenlijk ademen van de vele dampen van het ontstoken vuurwerk. Kussen doen ze hier niet, almaar sjans want er waren er al vele dronken, en sommige zagen er niet meer uit. Dus tot een uur of 3 hebben we gefeest als de beesten, en was het tijd om het bed op te zoeken.

Rond 10 uur was ik al uit de veren, even later heb ik Moon ook maar wakker gemaakt want het was tijd om te -------- gaan wandelen en een frisse neus te halen( jullie dachten iets anders he??). Van de moment dat je buiten kwam merkte je het al, het was veel frisser dan normaal en er was zeer veel wind. Mijn kamer is een 100 meter van de kust, en een maal aan de kust schrok ik, het kolkende water was meer dan 2 meter hoger dan voordien, er waren veel en sterke golven. Overal waren de mensen de stukken strand aan het leeg maken om schade te voorkomen, en je zag aan de mensen dat ze echt bang waren, sommige dachten dat er een t'sunami op komst was. Moon sprak met enkele mensen en kon me vertellen dat het water de laatste 10 jaar nooit zo hoog heeft gestaan. Het was een raar zicht, het hele strand was weg en er waren alleen nog golven zie met zeer veel lawaai tegen de stenen muren sloeg.

S' avonds waren hadden we weer een uitnodiging voor de echte kerst viering, ik had mijn besteT shirt aan gedaan en een proper broek

Tongue out
en weer was er lekker eten, en na het zeten was er de verkiezing van de meest seksie vrouw op het feest, man wat heb ik gelachen, wat sommige er voor over hadden om die titel te winnen( uitleg vraag je maar als ik terug in belgie ben), het was de moeite.

De dag nadien was het tijd om te relaxen en rusten. De morgend daarop ben ik vertrokken richting Pataya. Ik had mijn gps ingesteld, het was een kleine 400 km, en ben na een hartelijk afscheid (,snik snik) vertrokken. Het ging zeer goed tot ik Bangkok doormoest, plots was de autobaan afgesloten, gevolgen van de lange wateroverlast van de laatste maand. En mijn GPS wist het niet meer, en dan sta je daar met je mond vol tanden. Op een gegeven moment ben ik in de goede richting aan het rijden en moest een tolweg op. De man aan de slagboom brubbelde iets tegen me en wees met zijn vinger naar iets, wat wist ik niet, ik wenste hem een zalige kerst, en reed verder. Na een 20 km was er weer een loket, waar ik dacht te moeten betalen en ik mocht niet door, ik moest aan de kant gaan staan, en er kwam een politieman naar me toe gestapt? En die vertelde me dat ik een grote fout had gemaakt, amaai wat gaat me dat weer kosten dacht ik. De agent vroeg me hem te volgen en aan een loket met een andere agent kreeg ik de uitleg, ik mocht niet op die baan rijden, die tolweg was alleen voor auto's en vrachtwagens, ik gebaarde van kromme aas , en da was ook zo, hoe kan ik dat weten.

Na een korte discutie mocht ik verder rijden, zonder boete, oef!! Even later moest ik gaan tanken, en daar had ik op de kaart gekeken, ik had twee mogelijkheden, of baan 3 of baan 7?? Via mijn GPS vernam ik dat de 7 de kortste en snelste weg was, dus ik vertrokken. Een 15 tal km later politie naast me, en die deden teken om hun te volgen, amaai wat nu weer,?? Eenmaal aan de zijkant vertelde ze me weer dat ik op de verkeerde baan zat, ik moest baan 3 nemen, potverdorie toch. De politie spoorde me aan om hen te volgen, en enkele minuten later stopte ze weer , en ze hadden me op de goeie baan gezet, aree goeie!! Dit was een soort ringweg met vele rode lichten, met het gevolg dat ik veel later dan voorzien in Pataya aankwam.

Freddy stond me al op te wachten en was blij me te zien, en heeft me naar mijn kamer gebracht die hij geboekt en betaald had, goeie maat he!! Ik heb hier nu twee dagen het zeer rustig gehouden, maar deze avond vliegen we er eens flink in . Maar dat vernemen jullie later nog wel, ik kan je ook vertellen dat het hier nu een heel stuk boven de 30 graden is, ik zweet zelfs van dit schrijven, oef.

Hete groetjes, mario en ik zal freddy ook maar vermelden.

En denk er aan , niks doen wat ik ook niet zou doen he!!!!

Reacties

Reacties

Daniëlla

Dikke bijna nieuwjaarsknuffel aan jou en aan Freddy en drinkt er ene op mijn gezondheid, ik ga dat ook doen op die van jullie (vanavond hé, sebiet moet ik gaan werken
:-).
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!