men-motseklet-en-ik.reismee.nl

kerst in aantocht !!

BLIJ DAT IK RIJ,

Ja ja het zal je maar overkomen he!! Ik stap weer net op men machien en het begint weer te regenen, ik moet boedda toch eens onderhanden nemen denk ik.

Mijn bedoeling was om een 500 tal km te bollen en dan een plaats te zoeken om te overnachten.maar de eerste tweehonderd km waren echt om te bleten ,de ene bui na de andere, met gevolg zo nat als een paling in het water, het geluk hier is als het regent de temperatuur het zelfde blijft.

Na de eerste tankbeurt wou ik al stoppen om een slaapplaats te zoeken, maar bij navraag over het weer, vertelde ze me dat het s'anderendaags nog meer ging regenen, dus moest ik verder he!!Bij de volgende tankbeurt een 270 km verder begon het droger te worden, en ik besliste om nog een tank leeg te rijden en daar te stoppen, tegen dat de tank leeg was , was ik helemaal terug droog, het water stond nog wel in mijn schoenen maar dat telde niet.

Ondertussen had ik er al bijna 7OO km op zitten, en ik voelde me nog fit, en besliste om in een trek verder te rijden, nog een 300 km er bij, dat moet kunnen he!! Aree dat is sneller gezegd dan gedaan, men poep begon stilaan pijn te doen, en ik probeerde alle posities uit die ook maar mogelijk waren op dat zadel. Maar net voor den donkeren ben ik in Hua Hin aangekomen, en ze wisten precies dat ik op komst was. Moon stond al op de uitkijk, en eer ik te goei stilstond was heel de London bar al leeg gelopen, man man wat een ontvangst he, die gekke belg is weer terug het zal weer feest worden , dachten er vele. Maar om eerlijk te zijn, mijn kont deed te veel pijn om nu nog eens met mijn kont te staan schudden op den dansvloer. Ik heb enkele biertjes gedronken , ondertussen zijn ze op zoek gegaan naar een kamer, want hier in de bar waren alle kamers bezet. In een guesthouse uitgebaat door een jonge fransman had ik een mooie kamer met alles er op en er aan voor 500 batt, er was zelfs plaats om mijn motor droog te stallen, wat een luxe he!!

Ik lag al om 10 uur in men bed en heb redelijk goed geslapen, alleen als ik me draaide voelde ik de zadelpijn nog .S'morgens was er voor 150 batt een enorm ontbijt met spek en eieren, en nog meer lekkers, da smaakte echt, want ik was al gewoon geworden aan drie maal rijst per dag. Deze dag heb ik het heeeeeeeel rustig gehouden, een wandelingtje, een terrasje , een biertje, en zo heb ik de dag rustig begonnen, maar s'avonds, ja s'avonds , was het feest, wat hebben we er tegen gegaan, de baas vertelde me later dat het ook steeds goed is voor zijn cafe als ik daar ben, ik lok het volk naar binnen met mijn ambiance, en kreeg nog een gratis biertje. Goed beschonken ben ik naar mijn kamer gewacheld, en van de rest weet ik niet veel meer, ik weet wel dat Moon s' morgens naast me lag, we hadden beide onze kleding nog aan , moet ge niet vragen hoe dronken we waren.

Het was al bijna elf uur eer ik van mijn ontbijt kon genieten, en even later ben ik met Moon naar de grote boedda op het apeneiland vertrokken. Ik ben er al wel enkele keren geweest, maar het loont steeds de moeite om het nog eens te zien te zien. Na de terugrit met enkele stops was het tijd om mijn motor nog eens onderhande te nemen, en het was echt nodig hoor. Moon wist een plaats vlak bij het strand waar er een waterslang voorhande was, en na de vraag in een groot visrestaurant om het water te mogen gebruiken zijn we aan de slag gegaan met een emmer een spons en zeep kan je op korte tijd wonderen verrichten..En het resultaat mocht gezien worden, en om onze inzet te belonen zijn we lekker gaan eten in dat restaurant,

We zijn begonnen met een soort van vissoep met zeefood en die was zeer pikant, ik kreeg er de tranen van in de ogen. Even later werd er een grote vis geserveerd met rondom nog vele lekkers, wa heb ik moeite moeten doen om alles op te krijgen, maar met moete lukte het.

En dan was het tijd om een dutje te doen, en naar het schijnt hoorde ze me twee kamers verder nog snurken, ik had lekker geslapen en niks gehoord , dus zal het zo erg niet geweest zijn zeker. Ondertussen was het al flink donker , en tijd om een avondwandeling, met de nodige marktjes en stops. Na de wandeling heb ik het nog rustig gehouden, en ben tijdig in mijn beddebak gekropen.

Deze morgen was ik al vroeg uit de veren, men slaapgenoot lag nog te ronken, na een wandeling naar de pier waar de vele vissers zitten te drummen voor een goed plaatsje ben ik aan dit schrijven begonnen en ondertussen is Moon ook uit de veren, en dadelijk gaan we naar Cha- am een badplaats een 15 km verder;

Maar nu eerst eens tijd maken om alle lezers, vrienden , vriendinnen een prachtige kerst te wensen, al zal het geen witte kerst zijn , maar troost U, hier is er ook geen sprake van een witte kerst.

Ook niet te vergeten, vandaag is mijn vader jarig , dus vader ook van hier uit , een mooie verjaardag en doe er nog vele jaren bij.

Groetjes van mario, en denk eraan, de tijd gaat snel , gebruik hem wel!!

Reacties

Reacties

ELS

Mario,
Voor u ook een gezellige kerst gewenst.
Heb nog een leuke tijd daar en maak de mensen daar niet te zot e.
Kerst Groetekes

De Fauwaters

Hey Mario,
Jij wordt een exotische kerst en een gelukkige 2012 gewenst van iedereen hier.
Bedankt weer voor een mooi verhaal, we volgen allemaal jou avonturen en vinden het knap wat je daar allemaal voor elkaar krijgt. Veel plezier nog en blijf schrijven!
Barnhy en Peggy zijn momenteel in Tignes met de kids dus ik ben alleen op het fort.
Zalige kerstgroeten van Anne & co.

Freddy

Amaai Mario, 1000 km op 1 dag hier , dat is gedurft, en regen .... wa is da, als ge de 27 ste hier bent, hier regent het ni, kheb al 1.5 maand geenen druppel gezien.
Maar we zullen wel samen een druppeltje doen, uw kamer is al gereserveerd. Tot Dinsdag , groetjes

mario

bedankt voor al de toffe reactie's
Het is nu kerst en het is zeer winderig, het strand is gesloten. Met gevolg dat de straten overbevolkt zijn, en da is ook wel speciaal.
groetjes mario

Daniëlla

Hoi Mario,

Dat ge voor den ambiance zorgt ginder, daar kan ik nu eens goed inkomen sé :-).

Heel fijne dagen voor jou en nog veel DROGE ritjes!

Kerstknuffels,
Daniëlla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!