men-motseklet-en-ik.reismee.nl

t' is al voorbij, die eerste maand!!

En het werd zomer

De vorige dagen was het werken en werken, maar daar zijn we voor naar hier gekomen he!! Vrijdag heb ik in het kleihuis geholpen, het kleihuis is, het woord zegt het zelf, een huis gemaakt van klei en stro, de eerste twee lagen zijn zeer ruw en nu moest alles zo glad mogelijk gemaakt worden. Een thaise jongeman kwam het voordoen , en dan was het aan ons, wat op het eerste zicht zeer gemakkelijk leek bleek later flink tegen te vallen. Eerst word er klei gemengd met een inheems product dat tapiotha noemde, en later word er nog een warme lijmsoep aan toegevoegd die we zelf moesten maken, en niemand van ons had echt opgelet hoe we het juist moesten maken, je kan je al voorstellen, wat voor soepjes we gestookt hebben. Alles wat we ook maar probeerden en deden, nooit kwamen we aan de juiste klei. Met veel moeite hebben we toch twee binnengevels kunnen polieren, normaal was het de bedoeling om op een dag het hele huis te doen.

Zaterdag kregen we de taak om met drie sterke kerels een bananenboom uit te doen; samen met Thomas, de andere belg en Lukas een duitser zijn we aan dit helse karwei begonnen.Wat we niet wisten was dat deze boom krioelde van de grote rode mieren, dus hebben we de mieren eerst trachten uit te roken, wat gedeeltelijk lukte,maar nog regelmatig werden we gebeten. Juist voor de middag waren we klaar. Ingrid dacht dat we twee dagen zouden nodig hebben, moet ge niet vragen hoe we hier tekeer gegaan zijn. Na de middag zijn we weer in het kleihuis begonnen, en nu lukte het ook vrij aardig.

Zondag hebben we klusjes allerhande gekregen met de hele groep , en wat je samen doet met de hele groep( 15 mensen) Kan je gemakkelijk op een dag met drie man doen.Tijdens de lunch werden we uitgenodigt om met de hele groep naar een begrafenis te gaan s'avonds.De grootvader van een van de kinderen in de school was overleden . Ik, wist van vorige keer in Laos hoe men hier kan feesten op een begrafenis , en ik zag het meteen zitten, ik heb wel andere mensen moeten overtuigen , maar we zijn met de hele groep vertrokken.

Om 7 nuur moesten we klaar staan aan de hoek van de straat en men zou ons komen ophalen met pick ups, geweet wel een jeep met een bakje achteraan.In zo een bakje moesten we met zoveel mogelijk mensen in, wij waren met 15 en er moesten ook lokale mensen mee. De eerste wagen werd volgepropt, en die vertrok, het waren vooral de vrouwen die hadden plaatsgenomen, de mannen zouden op de andere wagen wachten. Toen die arriveerde zaten er al 4 thaise mannen op die ons maar raar aankeken toen we ook opstapte. En we vertrokken met 9 mensen in de pick up. En we waren weg , en het voelde niet te best aan om zo maar op een platte harde plaat te zitten en dan nog zo dicht op elkaar gepakt, veel closer kan je niet zijn met de locals denk ik. Na een vijf tal minuten stopte de wagen en er moesten nog mensen bij, amaai hoe moeten we dat gaan doen, dus zijn we maar dichter tegen elkaar aan gekropen, en vertrokken. Even later stopte we weer , en ook nu moest er een man bij, echt niet te doen. Even later stopte de wagen opnieuw, en ik dacht( dat er nu nog volk bij moet dan stap ik uit en ga tevoet terug. Een van de mannen stapte uit en liepeen winkel binnen en kwam terug met een doos met enkele flessen thaiwisky. Ik dacht dat deze flessen als geschenk op het feest zouden gegeven worden, maar niets was minder waar. We vezrtrokken nog maar juist en de eeste fles werd geopend en door gegeven, iedereen moest drinken. Even later werd de tweede fles soldaat gemaakt, ik dronk wel telkens maar het waren zeer kleine slokjes zalle.Drie flessen hebben de geest moeten geven, voor we ter plaatse waren.En op een gegeven moment begonnen mijn beide voeten te slapen van het ongemakkelijk zitten. Toen we na een dik uur ter plaatse waren, kon ik niet meer op mijn benen staan ,niet van dronkenschap maar van de slapende voeten, zoiets had ik noch nooit meegemaakt.

Toen we ter plaatse kwamen werden we met grote thaise ogen aangekeken, en meteen werden we aan een grote tafel gezet, en die tafel werd vol met allerlei eten gezet, zodanig dat we onze borden op ,onze schoot moesten nemen.We hebben allemaal flink gegeten, en gedronken maar het was niet zoals in Laos waar er later een echte party begon, het was hier veel rustiger. De twee duitse vrouwen in de groep( langer dan 185 cm) en iedereen van de thaise vrouwen wou samen met de twee reusinnen op de foto.Na een uur of drie zijn we terug vertrokken richting Paksong, en ook nu vloeide de drank weer rijkelijk. Na de aankomst is er nog een vuurtje gestookt en nog enkele flessen bier soldaat gemaakt .Ik had schrik van een echte kater te hebben de volgende morgend, maar er was geen sprake van een kater . Ik heb me nooit zo goed gevoelt

En dan begon ons weekend, en toen ik uit men bedje was kon je het al meteen zien, we gaan vandaag een echte warme dag tegemoet. Ik heb mijn spullen gepakt , men motor gestart en vertrokken, waar naar toe we zouden nog wel zien. De andere hadden afgesproken om naar het strand te gaan , maar dat zag ik niet zo zitten. Onderweg zie een aanwijzing naar een waterval, en ik er naar toe. Een km voor de waterval moest ik 100 batt betalen en dan mocht ik verder rijden, Op een gegeven moment kon ik niet verder en heb mijn motor geparkeerd.En wat meteen opviel , op de grote parking stond geen enkele auto of motor , ik was hier alleen. Even later snapte ik het , toen ik aan de zogenaamde waterval kwam stond deze zo goed als droog, Ze hadden me ferm bij men ???

Dan ben ik verder gereden naar de volgende grote stad, en heb daar een kamer genomen , en ben op wandel gegaan.Wat me hier opviel was dat er niet zoveel touristen waren, het was een thais stadje, of???ik was op de verkeerde plaats. Ik heb hier een leuke avond gehad, een australier tegen gekomen , en samen vele biertjes gedronken en sterke verhalen verteld. Plots was die man weg, ik ging ik mijn rekening betalen, en ik moest wonderwel niets betalen, die aussi had alles betaald ,zelfs mijn eten. Dan ben ik naar mijn kamer gegaan, proberen te slapen wat niet echt lukte , mijn kamer was op de hoek van een rumoerig kruispunt, en geen glas in de ramen , alleen een vliegengaas, en dan weet je het wel he!! Rond 10 uur ben ik daar vertrokken, en heb ik een vissersplaats bezocht, allemaal heel ouderwets, maar het had ook zijn charmes. En zoals gisteren was het vandaag ook weer zeer warm.

Tegen 4 uur was ik in Paksong, en was het tijd om mijn motor te poetsen, en toen ik de motor op zijn poot probeerde te zetten schoof deze weg, en ik probeerde de motor recht te houden en voelde plots een flinke pijnscheut in mijn linkerkuit. Ik denk dat ik een spierscheur heb opgelopen tijdens dit voorval .Ik heb mijn kuit ingesmeerd met een zalfje en denk dat ik het de volgende dagen rustig aan moet doen.

Ik ben naar het kleine hospitaal gereden en heb daar medicijnen meegekregen, ik ben eens benieuwd voor de volgende dagen.

Manke groeten maar wel zeer warme, mario

En wat hebben we geleerd vandaag??? ten eerste............

ten tweede //////////

ten derde ,poets nooit je motor op een onevenwichtige ondergrond,!!

Reacties

Reacties

Phaedra

't Zijn nogal toeren da ge daar uithaalt....heel plezant om te lezen. En zijt ge zeker dat ge 't pootje nie hebt!!!

groetjes uit 't zonnige thuisland.

Daniëlla

Hey Mario, eerst slapende voeten en dan uw linkerkuit geblesseerd! Hopelijk komt dat vlug terug goed!
Ik ben al nieuwsgierig naar het volgende avontuur. Hier is't precies lente en 't is bijna december! Vanaf morgen zou het weer veranderen: meer wind en regen...
Veel groetjes!

mario

helaba, t pootje, da krijg je niet van je motor op te tillen, areee da denk ik toch. ;-)

geert

zo te lezen trek je, je plan wel daar, maar het is te hopen met wa minder tegenslagen als da kan. het ga je goed en dat we snel nog iets van je mogen horen of lezen liever. regenachtige groeten vanuit belgie

mario

ja Geert, tegenslaen zijn da nie echt maar je moet toch wel iets vertelen he!! En ik ben altijd al een plantrekker geweest, denk ik!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!