men-motseklet-en-ik.reismee.nl

me eerst bijten en dan nog bij mij willen overnachten, da kan niet zalle!!

hier se daar se!!

Deze morgen was ik om half zes al uit de veren en wat had ik weer slecht geslapen, er zat een vervelende mug in de klamboe, ze had me eerst gebeten in mijn enkel, en jeuken amaai. Ik probeerde de mug uit mijn klamboe te krijgen , maar dat lukte niet te best, ik had namelijk schrik dat er andere muggen in de klamboe zouden komen, met de gevolgen van dien. Ondertussen viel de stroom nog eens uit, zodanig dat ik met de zaklamp op jacht moest. Waar het beest gebleven is weet ik niet, maar ik heb ze niet meer gehoord. En dan om half zes het bed uit, het is nog donker en ga uit de kamer zodat ik meteen buiten sta, en plots springt er iets op mijn hand , ik schrik, trek mijn hand weg en zie in het licht dat het een soort van kikker was die tevens nog in mijn kamer wou springen, awel ik was helemaal wakker van dat moment, dju wat was dat schrikken.

En dan was het tijd om een tas koffie, en om aan de eerste werkdag te beginnen, ik was er klaar voor, Na de koffie komt Ingrid me vertellen dat ik niet kon starten, omdat het nodige hout nog niet ter plaatse was, en vroeg om weer in de tuin te helpen. Dus kon ik niet ander he, en we hebben bonen gezet, ik ben eens benieuwd wat daar van gaat komen. Deze namiddag hebben we bamboe gekapt om boonstaken te maken. Toen ze me vroegen om bamboe te gaan kappen, stond ik al klaar voor het laatste woord was uitgesproken, iedereen ging naar zijn kamer om de nodige dingen te gaan halen, maar den deze had niet meer nodig dan een machetto een soort van krom jungelmes.Toen we op de plaats aankwamen zag ik al meteen een paar mooie dikke bamboestengels staan, ze hadden een doormeter van meer dan 10 cm. Ik vloog er als een briesende vlaamse leeuw op , en na twee halen was de eerste al gekapt, dus meteen naar de tweede, twee halen en die lag ook teen de wereld dan ben ik beginnen te korten terwijl de twee andere jongens plaats maakte, dat hadden ze nog nooit gezien .Terwijl ik aan het inkorten was kreeg ik allerliei stof op me, maar wat ik niet wist is dat het stof van de bamboe werkt zoals een soort van glasvezel, met een verschrikkelijke jeuk tot gevolg, mijn handen armen en nek zaten onder het stof, de andere twee lachten stil in hun vuistje,. Nu begreep ik waarom die jongens naar hun kamer gingen om een pet , trui met lange mouwen en handschoenen te gaan halen. Maar ik liet me niet kennen en ben iets voorzichter te werk gegaan( ik heb deze dag weer iets geleerd se!!)

Ondertussen zijn ook de nieuwe mensen aangekomen, en der is een belgise jongen bij uit Leuven. Voor de rest heb ik rustig gehouden, en die avond is er een buffet voorzien, eindelijk eens was anders dan rijst, hoop ik .Maar rijst is hier niet uit te sluiten, en der was kip, en andere dingen maar de porties vlees zijn zo klein dat ik wel alles had kunnen opeten, na het eten was er nog wat mango, en ander inheems fruit. Nadien is er nog een thaise man bij ons komen zitten, hij had een gitaar bij, speelde was herkenbare melodie's en er werd flink meegezongen, ook door mij al kende ik de teksten niet, maar dat hoorde geen mens. Ook het bier vloeide volop en licht aangeschoten ben ik gaan slapen.

Waar ik hier problemen mee heb is het slapen, telkens als ik in bed ga liggen slaap ik binnen de vijf minuten denk ik, om een uurtje later weer wakker te worden, en niet meer te kunnen slapen. Ik heb al van alles geprobeerd niet helpt , ik heb zelfs joga en meditatie geprobeerd, en nog lukt het niet.

Dus wie een goede oplossing kent , laat het me weten AUB.

Hele warme groetjes van, mario, de rijstfreter( zolang ik maar geen rijstoogjes heb gaat het nog he!!)

Reacties

Reacties

Freddy

Ik weet de oplossing, maar maak er geen tekeningske bij,haha........

MOLLEKE EN TIENNEKE

hoi mari o de groetjes van ons allebei.Ik weet niet of ge het weet,maar willy vissers is overleden.
Het rookbeleid op het bedrijf is verstrengd,ondertussen is tienneke depri geworden ,en ik heb het schijt er van gekregen(van tienneke)
Hoe gaat het ondertussen met u,mist ge ons nog niet?
Groetjes

mario

hoy,
Als ge moest weten hoe ik jullie mis, zwijg of ik kom volgende week al terug naar huis, maar ja, ik denk dat jullie er ook mee lachen he!!! :-)

zwoele groetjes uit chamlung

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!