men-motseklet-en-ik.reismee.nl

nu moete wa weten!! :-)

Man man wat een honde leven!!

Waar was ik gebleven ? O ja, na een wandeling over het strand, de andere richting uit dan vorige keer want toen stond er een berg in de weg

Cool
Het strand hier is zo rustig, dat het soms 10 minuten duurt eer je iemand tegen komt, en als je dan iemand tegen komt zijn het meestal spelende kinderen , kinderen die zich nog kunnen bezig houden met een stok en enkele schelpjes, niet zoals bij ons, ze enkel nog kunnen gamen met hun I pad, gsm, spelcomputers en hoe heten al die spullen.

Ik denk dat ik tijdens het wandellen niet 1 westerling ben tegengekomen, zo rustig is het hier, t'is niet dat je geen mooi strand hebt , nee nee zo mooi zijn de stranden niet bij ons. Tijdens de terugweg langs de baan waar ik ondertussen ergens een soort limonade gedronken heb die ze zelf maken van allerlei smaken en kleuren, maar het was me vooral te doen om de frisheid. Bij aankomst aan men hotel dat pal tegenover het strand ligt zag ik dat er ondertussen een blanke dame aan het zonnen was. Ze was wat ouder dan ik denk ik maar zag er op het eerste blik nog vrij goed uit.

Tongue out

Een half uurtje later begon de zon te zakken, en dan was het tijd om een douche te nemen. Na mijn poets beurt zag ik pas hoe erg ik verbrand was van de zon, en ik had nog niets gekocht om me in te smeren, dus snel iets gaan halen, en me goed ingesmeerd .Even later was het tijd om te eten maar waar naar toe? Hetzelfde als gisteren maar, daar was het lekker en goedkoop. En goedkoop kan ik wel gebruiken , ik was de laatste dagen flink over de schreef gegaan .

Na het eten heb ik me op het terrasje net voor het hotel gezet een grote fles bier een glas met ijsblokjes erbij, zo doen de mensen dat hier , regelmatig een ijsblokje bij je bier, en alles is fris en je word bijna niet dronken, maar het is ook niet te drinken, met zo veel water bij je bier. Terwijl ik daar zit weg te dromen word ik aangesproken in het engels, ik keek op , en wat zag ik de dame die daarstraks lag te zonnen, vroeg me of ze erbij mocht komen zitten, en wie ben ik om dat te weigeren? En ze stelde zich voor( haar naam ben ik ondertussen al weer vergeten) en vertelde me dat ze duitse was. Ze vermoede al dat ik de man was van de motor die op de parking stond, en wist dat ik belg was, alleen was het haar nog niet duidelijk uit welk landsgedeelte , vlaams of waals?

Ze was benieuwd naar mijn verhaal, en van het ene naar het andere, de dinges des leven , en je weet wel, werd het al snel laat, en ik zou morgen vroeg vertrekken hier, dus probeerde ik me uit de voeten te maken. Op men kamer had ik snel men spullen bijeen gepakt zodat ik morgenvroeg niet te veel tijd zou verliezen. En plots word er op de deur geklopt, ik doe voorzichtig open, en wie staat daar ? die duitse vrouw, met twee flessen bier in haar handen, ze vroeg me of we nog wat konden praten, ze had het zo leuk gevonden ons gesprek van voordien. Ja wa kon ik doen? Zo hebben we dat bier maar soldaat gemaakt, en na dat bier vroeg ze of ze bij me kon blijven? Wa nu gedaan ??Ik heb haar proberen duidelijk te maken dat ik morgen zeer vroeg op moest om te vertrekken, en ze antwoorde me , je hebt anderhalf jaar , dan zal het op die ene dag toch ook niet aankomen zeker. En ik hield voet bij stuk, en ben alleen gaan slapen. Maar eigenlijk heb ik steeds weer aan die vrouw moeten denken , zodanig dat ik nu nog minder geslapen heb dan dat ze bij moest zijn gebleven;

Ik had mijn wekker om 5 uur laten aflopen, en nog zeer moe ben ik toch maar op gestaan, om even later te vertrekken. Bij het uitrijden van de paring van het hotel, die achter het hotel lag, werd ik gestopt door de duitse vrouw, ze bood haar excuses aan om wat er gisterenavond gebeurd was, en wenste me nog een mooie reis.

Daar het nog donker was bij mijn vertrek, en ik nog een 20 km over kleine wegen moest, had ik mijn gebruikelijke zonne bril niet op gezet, en daar had ik al snel spijt van, en me snel deed stoppen om mijn bril te zoeken. Onderweg moest ik denken aan de woorden, hoe snel is de eenzame biker die recht op zijn zadel zit, zichzelf een weg baant door de insecten; haha, stom he!!Na een uur ben ik gestopt om te tanken en een kop sterke koffie, die ik echt wel nodig had na zo een korte nacht.

Een goed uur later kwam ik in Chumphon aan , een stad van een half miljoen inwoners, daar heb ik me op een terras gezet, en tijdens het bekijken van mijn kaart dommelde ik in, later werd ik wakker met een flinke zon in mijn nek, ik denk dat ik zeker een half uurtje in dromenland ben geweest. Ik probeerde hier een slaapplaats te zoeken, maaar dat lukte niet, het was nog te vroeg kreeg ik als antwoord en moest na 12 uur nog eens terug komen.En zo ben ik verder gereden naar de kust, ook hier was het niet makkelijk om iets te vinden, het was hier veel te duur, boven de 1200 batt, en dat kan mijne bruine nie trekken zalle!! Weer even verder in een vissersplaatsje, en dat moest je niet zien , dat rook je wel

Wink
Even verder stopte ik weer en ging op zoek, en ik had geluk. Normaal vroegen ze hier 800 batt voor een kamer, en dat is me ook teveel, en bij het buiten gaan ,vroegen ze me hoe veel ik wel wou geven , en ik antwoorde 800 batt voor twee nachten dan , de vrouw achter de balie schudde nee met haar hoofd, en ik ging verder, maar eer ik aan de deur was kreeg ik een bevestiging dat het ok was. Ik moest nog wel een half uurtje wachten, maar ondertussen kon ik alles van mijn motor laden. Ook had ik tevens de tijd om in den hof van het guesthouse te gaan dat pal tegen de zee lag , met een enorm mooi uitzicht op het water en de verder op liggende eilandjes.

Dan was het tijd om mijn kamer te betreden, die zeer proper en fris was, het beste al van deze reis. Na de douche die ik nodig had , want als je hier met de motor gereden hebt, hangt je gezicht altijd vol met een zwarte stof die moeilijk te verwijderen is. Na even geslapen te hebben rammelde mijn maag, en ben op zoek gegaan naar vast voedsel, rijst vis en groentjes he !! zoals gewoonlijk. Na dien heb ik nog een 20 tal km met mijn motor gereden, her en der, overal mijn ogen de kost gegeven. En bij aankomst kon ik me weer gaan wassen, ik overweeg om ook met een monddoekje te rijden zoals velen dat doen hier, wat doe je hier allemaal binnen zeg,?? Nog wat geluierd, en kennis gemaakt met een canadese vrouw en man , en het was bedtijd.deze morgen was ik weer om 5 uur op, net op tijd om de zon te zien verschijnen, een tas koffie te drinken en me aan men pctje te zetten.

>O ja Daniélla is jarig vandaag,'meiske maak er nen schone dag van he!! ' kussen heb je nog te goed

Reacties

Reacties

Daniëlla

Zalig om je avonturen zo te volgen en nog leuker om verjaardagswensen te krijgen uit ThaiLand! Merci Mairo, 'k hou de kussen tegoed :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!