men-motseklet-en-ik.reismee.nl

en snorren maar met mijn scheurijzer!!

Ja Hua Hin, nie gemakkelijk zalle!!

Na een stevig avondje uit, opgestaan met een flinke hangover( kater), hoofdpijn, alles deed pijn, maar ja ik, had nog eens van katoen gegeven. Een paar biertjes, goeie muziek en dan is den deze vertrokken he, awel Freddy, het was erger dan in Max bar ,man man. Maar vandaag zou ik het rustig houden, dat wist ik zeker , ze gaan me geen tweede keer liggen hebben. Dus braafjes aan een tas koffie begonnen, daarna een flinke wandeling over het strand, en ik had geen pet bij, men hoofdpijn werd nog erger.

Rond drie uur was ik weer op de kamer, toen meteen een dafalgan opgelost in water, en natuurlijk opgedronken. en het was tijd om een middagdutje. En na da slaapje(het was al acht uur) voelde ik me herboren, en besliste toch maar om nog eens door de straten te wandelen, en da had ik niet mogen doen, ik hoorde een bepaalde muziek en mijn schoenen gidste me recht weer de kroeg binnen, met de gevolgen van gisteren nog in men gedachte heb ik maar een watertje besteld, maar ik en water, ik heb het al in mijne naam, dus in bier zit ook water , en mijn volgende drankje was een singha, en dan nog een en nog een.er was geen stoppen aan, en het ging veel beter dan gisteren, oefening baart kunst he!! Met gevolg de morgend nadien geen hoofdpijn meer, jep..

Na de middag heb ik mijn motseklet gestart en een mooie rit in de bergen gedaan, maar waar ge ook bent overal komt ge tempels tegen, dus stop je daar maar he!! Maar in de vlakke zon en dan met mijn motorvest aan, geloof me ik ben zeker dat vele mensen me zot verklaarde. Na de rit eens lekker thais gaan eten, een soort van vis, met gestoomde groentjes en rijst, njam njam .

S'avonds was het weer van datte he, wa kunde hier anders doen, ne cinema is hier niet en da zou me ook niet echt plezier doen. Maar ik had deze keer wel op mijn tellen gepast, want morgen zou ik vertrekken, richting het zuiden. En toen ik wakker werd en op mijn horloge keek schrok ik het was al half elf, oeche!! Dus snel alles klaar gemaakt en ben vertrokken voor een rit van een 240 km.

Onderweg kwamen regelmatig jonge kerels naast me rijden met hun opgefokte brommers en ze probeerden me dan op te jutten, en soms draaide ik dan eventjes men gas open, maar zette hem al even snel dicht zo dat die gasten me inhaalden en met een brede smile me voorbij zoefden,.Ik ben zeker dat ik wat langer men gas moest openhouden ze ongelukken zouden doen om me te kunnen kloppen. En onderweg krijg je dorst, en mijn motor had ook drinken nodig en zo hebben we de nodige pitsstop gedaan., daar ben ik de eerste bikers tegengekomen. Een man en vrouw bijden met een Harley, maar als ik hun probeerden aan te spreken gebaarde ze van krommen aas, ik had maar een honda'ke bij.

Toen we verder reden kwamen we in een ananasstreek, ze waren overal aan het oogsten en ook werden er nieuwe planten gezet . Regelmatig reed je achter een met ananas geladen vrachtwagen, en dan rook je de zoete ananas geur, maar ook regelmatig was er een andere geur waar te nemen, hes precies dat je dan achter een mestwagen aanreed, en als je dat ruikte gaf je wel gas om die vrachtwagen voor te zijn Maar onderweg had ik ook steeds het gevoel dat ik misschien wel de gelukkigste mens in thailand was, man of vrouw wat kan ik daar van genieten.

En na een drie uurtjes kwam ik in een thais badplaatsje aan, overal werd er alleen thais gesproken, en eer ik toen een kamer gevonden had , dat heeft eventjes geduurd, maar wie zoekt die vind, dus? De kamer heeft niet veel om het lijf maar ik kan men motor hier wel veilig stallen, en de eigenaar heeft heel de buurt al bijeengeroepen om mijn motor te bekijken, ja ze zijn da hier niet gewoon he!! ne motor men belgise nummerplaat.

Hier ga ik twee nachten blijven, en dan bollen we weer verder naar de volgende statie. Na her eerste echte eten van de dag, rijst en vis met groentjes (het zal nog dagen dezelfde menu worden denk ik) ben ik aan een wandeling begonnen over het rustige strand, geen mens te bespeuren, wel honden die soms al blaffend afkwamen( blaffende honden bijten niet).Na een km ,of drie schat ik liep ik vast, ik kon niet meer verder de een od andere berg had zich op het strand gezet zodat ik langs de baan ben terug gekomen. Langs de baan die evenwijdig liep met het strand stonden her en der eten en drink stalletjes, overal zaten er wel mensen maar echte touristen( westerse ) waren er niet te bespeuren, des al niet te min heb ik onderweg toch een fruitsapje gedronken( braaf he) , ik had me voorgenomen vandaag geen bier te drinken( ik moet aan mijn lijn denken he!!) Even verderop zat en wel een blanke dame , met een spier witte huidskleur, een engelse dacht ik maar toen ik me naast haar zette hoorde in meteen dat het een ander ras was. Zii was russische, en sprak verstaanbaar engels , de dame die vrij corpulent was, was zeer blij dat ze eens tegen iemand kon spreken,en daar had ik al snel spijt van, ze was niet te stoppen, er was geen woord tussen te krijgen. Tot ik op een gegeven moment gewoon opstapte, en ze nog een prettig verlof toe wenste. Ik moest nog een km denk ik eer ik aan mijn kamer was , en toen viel de stilte me op , de laatste dagen was het steeds rumoerig, en dan nu de stilte, wet was een raar gevoel, maar da gevoel kan ook leuk zijn , je hebt tijd om over alles eens na te denken, mijn uitlatingen van de laatste dagen, de gebeurtenissen rondom, de waterellende die ze in bangkok nu hebben, er spookte van alles in mijn hoofd, maar een ding weet ik zeker , ik hier nog nen leuke tijd tegemoet.

Uiteindelijk terug op men kamer, snel een koude douche genomen, en het was bedtijd het was al half twaalf. Toen ik op mijn bed ging liggen merkte ik pas op hoe hard deze matras was, en ook het hoofdkussen was net van beton, oeche das niks voor mij. Met de reden dat ik deze morgen al om half zes op was, alles deet pijn en ik had haast niet geslapen, zo een slecht bed heb ik geen jaren meer gehad. Nu had ik het geluk dat ik de zon over het water zag opkomen, en na de gebruikelijke foto's heb ik me op een bankje gezet, en zo heb ik de bedrijvigheid van de thaise mensen kunnen bewonderen, ik dacht steeds die zitten een hele dag op hun luie krent, nee nee niks is minder waar. Overal was er al handel in vis en groenten, ook vele zakken ijsblokjes werden er meteen in grote frigoboxen gedaan, en meteen werd dat ijs per kg verkocht aan voorbijkomers en mensen die gingen werken.Ik heb ter plaatse nog een fruitsapje gedronken en ben terug naar mijn kamer gegaan, op mijn bed gaan liggen, en viel meteen in slaap; even later werd ik wakker van een hels lawaai, het was net of er tank voorbij kwam, heb ik me gaan proper maken en ben aan dit schrijven begonnen.

Voor de rest van den dag ga ik het rustig houden, mijn motor is wat kuisen, en onderhouden, en morgenvroeg zou ik graag op tijd vertrekken.

Zonnige , plakkerige en stofferige groetjes , mario in the dust!!

Reacties

Reacties

Els

Goed heb je het daar, he.
Plezant je mail te lezen.
Kijk uit naar je volgende mail.
Groetjes Els en de kids

A'lies

Hello Mario, heb ineens al uw avonturen eens bijgelezen. Ben intussen al terug van mijn "reis" naar de Moezel, die niet overstroomd was.
Allez, na alle kommer en kwel ben je nu precies wel gelanceerd hé!
Nog veel plezier en tot 1 van de volgende avonturen!
AnnelieFs

Geert

Ik lees net in de krant dat er een bierschaarste is in thailand je kunt er nu maar beter van profiteren vooraleer alles op is ginder. het gaat je goed en tot schrijfs groetjes de waakdienst in olen

mario

Zeg!! ik ben wel niet om het bier naar ginder zalle!, maar het hoort er bij. mor der bestaat ook nog iets als thai wiskey, al kan ik daar zo goed ni tegen :-)

mario , just fun, mario in the sun;

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!