men-motseklet-en-ik.reismee.nl

t'is een , een en al misere!!! den toog is nie de plaats om te bleten !!!!

We zijn gestart!!

Na het werk maandagmorgen om 06:00 uur haaste ik me naar de statie van Olen,want om 06:10 uur had ik mijn trein naar Lier. Ik kon men wagen goed parkeren net naast spoor 1. En op dat spoor zou dra de trein aankomen. En ja, tijdens het uitladen van men koffers hoorde ik de bel van de overweg al rinkelen, ik sluit men wagen af, en steek de sleutels door de spleet van het vensterraam dat ik had laten openstaan op een kier( ik kan de sleutels de hele reis toch niet meenemen he!!). De trein stopte, en ik stapte op, en weg waren we, na een tweetal minuten was er al controle op mijn treinkaartje, ik kreeg mijn treinkaartje niet gevonden, en toen realiseerde ik met dat het kaartje nog in mijn auto lag, potverdrie!!! Wa nu?? Ik moest een ander kaartje kopen, da was al 12 euro en 10 cent dat van mijn daggeld weg was.Dus zou ik die dag niets meer kopen om te eten of te drinken, ik moet me straffen. Ja je bent nog geen 10 minuten op verlof en je hebt de eertste flater al gedaan.

Zeer spoedig was ik op de luchthaven, en wat me het eerst opviel , er was een lange rij wachtende om in te checken, en ik dacht da zal toch niet voor mij zijn, maar niet was minderwaar, ik kon ook achter in de rij aanschuiven. En na 3 kwartier was ik aan de beurt; ek zet men koffer op de band en ik merte dat ik 29. 5 kg bij me had, en je mocht maar 28 kg. Het vrouwtje achter de balie deed lastig, en kon haar maar niet overtuigen om me kosteloos te laten voor mijn het overgewicht van 1,5 kg, en even later merkte haar chef op dat het aan mijn balie plots niet meer vooruit ging, de chef kwam en vroeg me war er loos was, ik verklaarde dat ik iets te veel bij me had, de chef lachte erom en gaf de dame in kwestie een flinke uitbrander. Dus de dame werd nog pissiger en met een lang gezicht werkte ze verder( ik moest er stiekem om lachen.

Eenmaal in het vliertuig dat erg netjes was , nam ik mijn plaats in het vliegtuig in? Er kwam een ouder koppel naast me zitten. Even later met een zucht in de lucht mijn eerste eten gehad, en ik dacht nu ga ik me hier eens instaleren se men oogjes toe, en ik viel meteen in slaap, even later werd ik wakker van een hels geschreeuw, ik opende men ogen en da oude moedertje had een baby vast dat flink van zich liet horen. Enkele minuten later verklaarde dat moedertje dat het haar kleinkind was en haar dochter ook mee was met 3 kinderen.En ieder kind op zijn tijd bracht een bezoek aan de oma, en hetrumoer moest ik er maar bijnemen.En dan kan je het al raden he!! van slapen ging er niet veel meer in huis komen. Tijdens de tussenlanding in Mumbai, waar ik een twee tal uren moest wachten op de vlucht, heb ik eventjes mijn ogen kunnen dicht doen.

In Bangkok aangekomen was ik op een wip uit de luchthaven, en nam een taxi om mijn motor te gaan ophalen. En op het bureau ter plaatse, had men weeral goed nieuws, de baas die van alles op de hoogte was , was er die dag niet , de baas was zijn familie naar een veilige plaats aan't brengen, want morgen verwacht men zeer hoog water. .Ergens kon ik het verstaan, maar toch?? Ik had men tel nr doorgegeven, en zou zo spoedig mogelijk geholpen worden Dan op zoek naar een kamer. Dat was vrij vlug geregeld. Na een goede douche en een korte broek aan, ben ik de stad gaan verkennen, en een paar croks gekocht, ik moest toch schoenen hebben die tegen het water kunnen he!! Awel tijdens de hele wandeling had ik geen druppel water gezien, niet waar ik lieg, er waren zweetdruppels aan mijn voorhoofd, want het was er zeer warm en vochtig.

Na eer portie rijst, heb ik me op een terras gezet en heb me stilletjes laten vollopen met bier? En da lukte vrij aardig. Met een half stuk in mijn voeten ben ik naar men kamer gelopen, en viel meteen in slaap. Rond half 1 werd ik wakker, en merkte meteen dat er van slapen niet veel meer in huis ging komen. Dus ben ik maar terug gaan wandelen en weer na enkele biertjes naar men kamer gegaan.

Deze morgen was ik om 7 uur al uit men tram, ne koffie gedronken, en ik was klaar wakker.

Rond half negen telefoon, men vroeg me om naar het bureel van gisteren te komen, we zouden mijn motor gaan oppikken. Ik was een uurtje later ter plaatse, en even later kwam een jonge man zich aanmelden om hem te volgen. We stapte in een auto, en reden naar de douane. Ook hier was het aanschuiven, en we moesten een 3 tal loketten doen, bij het eerste geen probleem , bij het tweede geen probleem, (hoorde me al afkomen??) Dan naar het derde bureel, daar zat zo een oud vrouwtje met het brilleke op het topje van haar neus, ze bekeek de papieren en ze brubbelde iets in het thais..De man die bij me was sprak in het gebroken engels problems, problems, amaai , wat nu weer? Na veel gepraat over en het tweer, vertelde de man me dat de papieren in Belgie slecht zijn opgemaakt, er stond namelijk dat de motor diende om professionele doeleinde en niet om mee te rijden in Thailand, toen gingen men haren eventjes recht op mijn kop staan. De man vertelde om kalm te blijven, wat niet gemakkelijk was dat moment. De man belde een persoon op die een kwartier later ter plaatse was, en deze man zijn engels was perfect in orde, zo dat ik de boodschap verstond. Er werden nieuwe papieren opgemaakt, en klaar was kees, dacht ik ,de papieren diende maar voor een maand, en moest later terug komen om weer een maand te rijden. Ik was niet gelukkig, echt niet gelukkig, echt niet. Het was ondertussen al 4 uur. En de man vertelde dat hij de haven gebeld had en mijn motor konden klaar zetten.. Terwijl we naar de auto gingen kreeg de man telefoon, en aan zijn gedoe merkte ik op dat er weer iets was, en de man voelde zich ook niet gemakkelijk. Hij vertelde me dat de container vandaag nier meer geopend zou worden, en morgen misschien ook niet, is da nu niet erg?? Als reden gaf hij me dat er eerst andere schepen moesten gelost worden, want die schepen lagen al vijf dagen aan wal en die kregen voorrang, en daar stade dan als klein belgske he!!

Niks aan te doen, de man zette me af aan mijn hotel, en zou me zo spoedig mogelijk bellen als hij meer wist. Nu ga ik sebiet een douche pakken, al de misere wan me afwassen en dan een stevige pot drinken.

Zo zie je maar, iets plannen hier ter plaatse, moeilijk zalle, moeilijk .

Groetjes , mario

Als da zo blijft duren, zal ik voor het eerst niet thuis zijn !!

Reacties

Reacties

Daniëlla

Amai Mario, da begint al goe! Ik wens u veel chance de rest van uw vakantie!!!
x Daniëlla

mario

hoy, het valt allemaal wel mee zalle,, mor wij mensen klagen zo snel he, maar als ge dat hier zo bekijkt , hebben we geen reden om te klagen.;-]

marijke

Hoi Mario,
Ik herken dat ! het is in ieder geval wel lachen, de planeten stonden niet gunstig denk ik toen je wegging.
Kon je niet beter in Bangkok een motor bijv. kopen ??
die had je dan weer kunnen verkopen als je terugging toch ?? lijkt me goedkoper dan jouw motor vanuit Ned.
op laten sturen met al die bureaucratie......ik leef met je mee, nu maarhopen dat t niet teveel regent !
groetjes en we denken aan je !
Marijke

Frederik Hendrickx

Alle begin is moeilijk, we blijven duimen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!